Kia Soul nové generace přichází do Evropy. Výhradně jako elektromobil

3 nové názory
  • Třetí generace modelu Soul se světu představila minulý rok na podzim v Americe

  • Na tamním trhu je k dispozici kromě jiného i rychlá verze osazená přeplňovanou šestnáctistovkou. Do Evropy ale dorazí pouze e-Soul 

  • Elektrická verze následuje Hyundai Kona Electric. V nabídce budou dvě varianty. Ta lepší ujede hodně přes 400 km

  • Kia e-Soul se představí v Ženevě 

Na podzim minulého roku představila v Americe Kia už třetí generaci modelu Soul. Na tamní trh dorazí hned několik variant, které kromě jiného nabídnou atmosférický dvoulitr nebo přeplňovanou šestnáctistovku známou z modelu Ceed/Proceed GT. Automobilka ale zároveň prezentovala elektrickou verzi e-Soul. Na nadcházejícím ženevském autosalonu se třetí generace tohoto crossoveru představí také evropským zákazníkům. Zájemci o benzinové verze ale mají smůlu. Nový Soul se bude v Evropě prodávat výhradně jako elektromobil.

Tohle rozhodnutí se dalo očekávat. Kia kromě poměrně velkého SUV Sportage má v nabídce malý Stonic a mezi tyto dva modely přijde ještě další crossover, odvozený od Ceedu. Soul by pro něj představoval zbytečnou konkurenci. Protože ale Ceed bude alespoň prozatím maximálně plug-in hybrid, elektromobil smysl dává i v Evropě.

Kia ProCeed chce být cenově dostupný Mercedes CLA Shooting Brake (první jízdní dojmy)
Přečtěte si také:

Kia ProCeed chce být cenově dostupný Mercedes CLA Shooting Brake (první jízdní dojmy)

Jak asi tušíte, Kia e-Soul technicky následuje sourozence v podobě modelu Hyundai Kona Electric. I tady si budete moci vybrat ze dvou variant. Levnější provedení má baterie s kapacitou 39,2 kWh, elektromotor o výkonu 100 kW a dojezd až 277 km. Pořád jde o výrazné zlepšení oproti tomu, co nabízí současný elektrický Soul. Dražší verze disponuje elektromotorem o výkonu 150 kW a bateriemi s kapacitou 64 kWh. Zájemci se kromě dojezdu 452 km mohou těšit také na velmi slušnou dynamiku. Akcelerace z nuly na 100 km/h proběhne za 7,6 s. V obou případech jsou použity lithium-polymerové baterie, které využívá i Hyundai.

Samozřejmě i nový e-Soul nabídne další dnes už obvyklé věci v podobě rozsáhlé konektivity a spousty asistenčních systémů. Jen namátkou můžeme jmenovat adaptivní tempomat, asistované řízení (vůz následuje auto před sebou do rychlosti 130 km/h) nebo hlídání mrtvých úhlů.

Kia bude vyrábět evropskou verzi modelu e-Soul v korejském závodě Kwangdžu. Na evropské trhy se vůz dostane už koncem první čtvrtletí letošního roku.

Dalibor Kraj (neregistrovaný)
Osobně bych volil spíše Konu, co vy? Už jen díky většímu dojezdu a hezčímu designu, nebo se vám snad více líbí Soul? Mě tedy ne.
Součis (neregistrovaný)
Přesně tak! Kona je za mě jeden z nejlepších elektromobilů na světě. Suprový dojezd a dobrá cena. Hned bych ji bral, kdyby tu byla pořádná infratruktura na dobíjení elektromobilů.
Radovan (neregistrovaný)
Paráda. další elektromobil, který dojezdově vyhoví většině populace a firem s obyčejným, pomalým nočním nabíjením ze zásuvky. Jinými slovy pohledejme člověka, co denně jezdí 270-420 km. Aniž by alespoň hodinu auto stálo a využilo rychlonabíječky výkonu 50-100 kW. Všem ostatním bude stačit to domácí pomalé.
  • Našli jste v článku chybu?