Iveco vítá osvobození vozidel na zemní plyn od dálničního mýta v Německu

1 nový názor
Autor: Redakce

Německý federální parlament schválil zákon, podle něhož budou vozidla nad 7,5 tun s pohonem na zemní plyn osvobozena od ekologické složky dálničního mýta, a to zatím na dvouleté období od 1. ledna 2019 do 31. prosince 2020. To znamená, že vozidla s pohonem na zemní plyn budou zvýhodněna stejně jako vozy na elektrický pohon a budou se jich týkat pouze poplatky na infrastrukturu a poplatky za hluk. Toto zvýhodnění, spolu s dotacemi na koupi vozů s pohonem na zemní plyn, odsouhlasenými v červenci (12 000 € na vozy na LNG a 8 000 € na vozy na CNG), ještě zvýrazňuje finanční přínos těchto trvale udržitelných nákladních vozů pro německé dopravce, kteří tak ušetří od 9,3 do 18,7 centů na kilometr v závislosti na hmotnostní třídě.

Pierre Lahutte, prezident značky Iveco, prohlásil: “Necelý měsíc poté, co IVECO na veletrhu IAA 2018 Hannover vstoupilo do historie se svým bezdieselovým stánkem, který demonstroval schopnost značky nabízet vozy na elektrický pohon, CNG a LNG, schválil německý parlament osvobození nákladních vozů na CNG a LNG od dálničního mýta. Již dříve byly v červnu odsouhlaseny také dotace na koupi těchto vozů. Německo leží na křižovatce evropské logistiky, proto tyto rozhodné kroky německého parlamentu zásadně urychlí rozmach pohonu na zemní plyn na celém kontinentu a významně ovlivní evropskou nákladní dopravu. Dnes slavnostně otevíráme v Bolzanu novou čerpací stanici LNG na Brennerské dálnici, která spojuje Itálii, Rakousko a Německo, a společnosti FERCAM, přednímu nákladnímu dopravci v Itálii a Německu, jsme dodali první nákladní vůz na LNG!“

Iveco vítá tento krok, který potvrzuje jeho dlouhodobou vizi trvale udržitelné dopravy a přesvědčení, že zemní plyn je vyzrálé technologické řešení. Díky více než dvacetiletým zkušenostem z vývoje a podpory vozů na zemní plyn dnes Iveco stojí v čele s kompletní nabídkou vozů na CNG a LNG, od lehkého užitkového vozu Daily NP až po první nákladní vůz Stralis NP pro dálkovou dopravu, který v sobě spojuje maximální výkon a komfort s ekologickými a ekonomickými výhodami zemního plynu a autonomií až 1 600 km. Takový vůz představuje dokonalé řešení, jež je nyní díky nově schváleným dotacím na nákup a osvobození od dálničního mýtného ještě výhodnější než dosud.

Nákladní vozy na LNG a CNG splňují nároky doslova každého dopravce – od kamionových přepravců využívajících vůz Stralis NP až po logistické společnosti provozující dopravu na všechny vzdálenosti, od městských a meziměstských misí, pro něž je určen vůz Eurocargo NP s motorem o výkonu 206 HP, po dálkovou dopravu, kde je na výběr Stralis NP s motorem o výkonu 330 HP, 400 HP a 460 HP.

Německý parlament schválil zákon, kterým jsou vozidla na stlačený a zkapalněný zemní plyn (CNG a LNG) od 1. ledna do 31. prosince 2020 osvobozeny od povinnosti platit dálniční mýto. Německý parlament schválil zákon, kterým jsou vozidla na stlačený a zkapalněný zemní plyn (CNG a LNG) od 1. ledna do 31. prosince 2020 osvobozeny od povinnosti platit dálniční mýto

Tyto vozy mají veškeré ekologické přednosti zemního plynu, nejčistšího fosilního paliva: generují o 90 % méně NO2, o 99 % méně polétavého prachu; a v případě biometanu o 95 % méně CO2 než jejich dieselová obdoba.

Zemní plyn navíc otevírá možnost plynulého přechodu k cyklické ekonomice založené na energii vyráběné z organického či zemědělského odpadu, která dosahuje dokonce negativních emisí skleníkových plynů a sekvestrace uhlíku, neboť se spoléhá na přirozený uhlíkový/organický cyklus. Biometan z tekutého hnojiva ve skutečnosti dosahuje až 182 % úspory CO2 v porovnání s konvenčním palivem.

Vozy na zemní plyn mají zároveň výhodu extrémně tichého provozu. Technologie Iveco Natural Power, využívající Ottův cyklus, dosahuje nižší hlučnosti než dieselové vozy a nabízí tak dopravcům konkurenční výhodu pro městskou a noční dopravu.

Radek (neregistrovaný)
Velice zajímavý koncept, jsem zvědav jestli se něco takového poštěstí i u nás v České republice ;-) Osobně nedám na vozy značky Iveco dopustit, máme jich ve firmě spoustu a není potřeba nic servisovat - až teď po nesmyslu km budeme měnit ložiska, ale to je díky známému mechanikovi a dostupné ceně: https://www.nakladnidily24.cz/vyhledavani/?string=lo%C5%BEisko+iveco levná sranda ;-)
  • Našli jste v článku chybu?