-
Renault připomíná 40 let vývoje přeplňovaných motorů
-
Princip samotný je ale známý mnohem déle. Louis Renault si ho patentoval už v roce 1902
-
Před čtyřiceti lety dosáhl přeplňovaný motor Renault prvního výrazného úspěchu, když zaznamenal první vítězství v seriálu F1
Přeplňované motory jsou díky downsizingu současným fenoménem, který téměř úplně vytlačil motory atmosférické. Automobilka Renault aktuálně připomíná, že právě s těmito pohonnými jednotkami má velmi bohaté zkušenosti. Přesně řečeno je to letos 40 let od chvíle, kdy přeplňovaný motor Renault zaznamenal první výrazný úspěch.
V roce 1979 monopost Renault RS 10 poháněný přeplňovanou patnáctistovkou dosáhl v seriálu F1 vítězství. Ostatní tehdy používali třílitrové atmosférické šestiválce. Kromě toho, že šlo o první vítězství Renaultu, bylo to také vůbec první vítězství v seriálu F1, kterého dosáhl vůz s přeplňovaným motorem.
Historie přeplňovaných jednotek Renault je ale delší. Louis Renault si patentoval systém přeplňování už v roce 1902. Začátkem 70. let se pak dočkaly přeplňované motory použití u závodních strojů Alpine a vše vyvrcholilo zmíněným nasazením v seriálu F1.
Postupně se turba dostala i do běžných automobilů, kterých je v historii značky Renault celá řada. Některé z nich si můžete prohlédnout v přiložené galerii, kde najdete i některé závodní stroje: