-
Ford na akci Go Further oznámil mohutnou „elektrifikační“ ofenzivu
-
Všechny modely značky mají být do budoucna k dostání s nějakou formou hybridního nebo elektrického pohonu
-
Ford zároveň odhalil novou generaci kompaktního SUV Kuga a předvedl novou generaci velkého amerického SUV Explorer, které se bude prodávat i v Evropě
-
Fiesta a Focus dostanou 48V mild-hybrid s tříválcem 1.0 EcoBoost
-
Transit, Transit Custom a Tourneo Custom s přídomkem EcoBlue Hybrid budou rovněž 48V mild-hybridy, ale se vznětovým motorem 2,0 l
-
Nová Kuga i nový Explorer budou nabízeny jako plug-in hybridy s možností elektrického provozu na krátké vzdálenosti
-
Na rok 2021 je v plánu čistě elektrický Transit a také nový elektrický crossover s dojezdem 600 km
Třetí generace kompaktního SUV Ford Kuga; velké sedmimístné SUV Ford Explorer, které se zatím v Evropě nenabízelo; a hybridní pohon pro Fiestu, Focus i užitkové modely. To jsou hlavní produktové novinky, které dnes Ford představil na speciální akci Go Further v nizozemském Amsterodamu.
Ford se už dříve nechal slyšet, že všechny jeho modely budou k dostání s nějakou formou elektrifikovaného pohonu. Nyní vidíme, co to znamená v praxi. Fiesta a Focus dostanou 48V mild-hybrid založený na tříválci 1.0 EcoBoost. Transit, Transit Custom a Tourneo Custom s přídomkem EcoBlue Hybrid budou rovněž 48V mild-hybridy, ale se vznětovým motorem 2,0 l. Transit Custom, Tourneo Custom, nová Kuga i nový Explorer budou nabízeny také jako plug-in hybridy s možností čistě elektrického provozu na krátké vzdálenosti (do 50 km). V plánu je dále čistě elektrický Transit a také nový elektrický crossover s dojezdem 600 km, jehož design má být inspirovaný Mustangem. Tyto novinky by měly přijít na trh do dvou let.
Ford Kuga 2019: Nižší, atletičtější se třemi variantami hybridního pohonu
Kuga je po Fiestě a Focusu třetí nejprodávanější model Fordu v Evropě. Nový model stojí na platformě C2 (stejně jako nový Focus), díky které je až o 90 kg lehčí. Design je uhlazenější a od předchůdce se liší dynamičtějšími proporcemi, které vyplývají z delšího rozvoru, nižší siluety a více skloněného zadního okna. Kuga se tak v jistém smyslu vrací k atletickému stylu první generace.
Nová Kuga bude jako první model Fordu k dostání v provedení mild-hybrid, plug-in hybrid i full-hybrid. Mild-hybrid s obchodním označením EcoBlue Hybrid staví na vznětovém motoru 2.0 EcoBlue 110 kW (150 k), ke kterému je připojen řemenem poháněný integrovaný startér/generátor. Kugu Plug-In Hybrid pohání zážehový čtyřválec 2,5 l, spojený s elektromotorem a 14,4kWh lithium-ion baterií. Soustava dosahuje nejvyššího výkonu 165 kW (225 k) a Ford slibuje dojezd na elektřinu více než 50 km. Pohon modelu Kuga Hybrid je tvořen kombinací zážehového čtyřválce 2,5 l s Atkinsonovým cyklem, elektromotoru, generátoru, lithium-ion baterie a samočinné převodovky. Kuga bude k dostání také s benzinovým turbomotorem 1.5 EcoBoost ve variantách 88 a 110 kW, stejně jako s diesely 1.5 EcoBlue 88 kW a 2.0 EcoBlue 132 kW.
https://autobible.euro.cz/videodojmy-ford-kuga-1-5-ecoboost-st-line/
Nová Kuga je o 44 mm širší a o 89 mm delší než dosavadní model. Rozvor náprav se prodloužil o 20 mm. To by mělo přinést výrazné zlepšení vnitřní prostornosti.
Nabídka výbavy obsahuje asistenční systémy jako v novém Focusu, infotainment Sync 3 s online konektivitou, nově řešený 12,3" digitální přístrojový štít nebo systém potlačování hluku.
I nová Kuga dostane své americké dvojče jménem Escape.
Ford Explorer Plug-In Hybrid: Největší SUV v nabídce Fordu
Z Ameriky dovážené pětimístné SUV Edge se u evropských zákazníků příliš nechytilo a podle informací zahraničních médií z nabídky zmizí. Přesto chce Ford zkusit štěstí s dalším importovaným SUV, tentokrát ještě větším. Jmenuje se Ford Explorer. Při délce přes pět metrů, šířce 2,27 m a rozvoru přes tři metry se tento model řadí k největším rodinným SUV typu Audi Q7. Má elektricky ovládaná sedadla ve třetí řadě, 12 držáků nápojů (to Ford opravdu zmiňuje v tiskové zprávě) a na výšku orientovaný displej infotainmentu. Poháněna jsou všechna kola přes desetistupňový automat. Ale roztáčí je neobvyklý motor.
Zatímco v Evropě bychom v takovém autě čekali šestiválcový diesel, Ford se rozhodl nabízet nám nový Explorer jako plug-in hybrid. Zážehovému vidlicovému šestiválci 3.0 EcoBoost o výkonu 257 kW (350 k) pomáhá elektromotor o výkonu 74 kW (100 k). Celkem soustava dosahuje výkonu 331 kW (450 k) a točivého momentu 840 Nm. Tabulková spotřeba činí snové 3,4 l/100 km, protože plug-in hybridy nastupují k homologačnímu měření s nabitou baterií.
https://autobible.euro.cz/shelby-gt500-historicky-nejsilnejsi-ford-urceny-bezneho-provozu-ma-pres-700-koni/
První Explorer se začal prodávat už téměř před třiceti lety a v Americe je považován za jednoho ze zakladatelů třídy SUV. Pro jeho úspěch v Evropě bude klíčová správně nastavená cena. S Edge byl Ford až příliš sebevědomý.
Fiesta a Focus EcoBoost Hybrid
Oba modely kombinují známý benzinový tříválec 1.0 EcoBoost s řemenem poháněným startér-generátorem, který rekuperuje kinetickou energii a dokáže pracovat jako elektromotor. Řidič jeho přítomnost pozná na častější aktivaci systému stop-start (včetně třeba dojíždění do křižovatky) a pohotovější akceleraci, protože startér generátor může asistovat spalovacímu motoru, vykrýt prodlevu turba a navýšit celkový točivý moment až o 20 Nm.
Mohutná elektrifikace výrobního programu je důsledkem přísnějších flotilových limitů CO2, které musí automobilky plnit od roku 2021. A novinky v segmentu SUV zase vyplývají z transformačních plánů, které mají značku v Evropě vrátit do černých čísel. O závažnosti situace vypovídá kromě ukončování výroby nerentabilních modelů (B-Max, C-Max) a snižování počtu pracovních míst i to, že organizační složka Ford of Europe dostala nového šéfa. Od začátku dubna je jím Suart Rowley, dosavadní provozní ředitel pro Severní Ameriku.