Přesně před rokem ukázala automobilka Ferrari na ženevském autosalonu model 488 Pista. Šlo o upravené 488 GTB s výkonem zvýšeným na 529 kW (720 koní) a nejvyšší rychlostí 340 km/h. Teď přichází Ferrari s nástupcem modelu 488 GTB. A přestože oficiálně to zatím potvrzeno nebylo, vše nasvědčuje tomu, že nové F8 Tributo dostane motor právě z loňské varianty Pista.
Také Ferrari F8 Tributo totiž používá dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 3,9 litru s parametry 529 kW (720 koní) a 770 Nm. Měrný výkon je tedy i zde 185 koní na litr. Vůz akceleruje z nuly na 100 km/h za 2,9 s, z nuly na 200 km/h za 7,8 s a maximálně jede 340 km/h. Tato čísla v podstatě odpovídají tomu, co zvládá 488 Pista (2,85 s, 7,6 s a 340 km/h). Důvodem nepatrně horší dynamiky bude hmotnost. Suchá hmotnost F8 Tributo je 1330 kg, což je oproti 488 Pista o 50 kg víc.
Detaily týkající se motoru zatím Ferrari nezveřejnilo. Připomenout ale můžeme fakt, že kvůli navýšení parametrů v rámci přechodu od 488 GTB k 488 Pista byl osmiválec výrazně přepracován. Dostal kromě jiného novou klikovou hřídel, titanové ojnice, karbonové sání i jiná turba. Zkrátka dost změn na to, aby takový motor našel využití u dalšího modelu.
Ferrari F8 Tributo dostalo rovněž nabízí oproti 488 GTB upravenou aerodynamiku. Třeba přítlak na přední nápravě vzrostl o 15 %. Nad předními světly našly své umístění kanálky přivádějící vzduch k přední brzdám, zatímco průhledný kryt motoru ve stylu legendární F40 pomáhá odvádět horký vzduch pryč od osmiválce. Sympatický je rovněž návrat dvou zdvojených koncových světel.
Nové Ferrari F8 Tributo, které ale podle všeho představuje pouze facelift 488 GTB (Pista), se ukáže příští týden na autosalonu v Ženevě. Cenu zatím dostupné materiály nezmiňují.