Móda velkých expedičních motocyklů neslábne, ale začíná se v ní prosazovat nový subtrend – výraznější orientace na sportovní jízdu v terénu. (Což je poněkud paradox, protože celá kategorie velkých cestovních endur strávila poslední dvě dekády tím, že se terénu vzdalovala, ale to teď nechme stranou.) KTM 1290 Adventure R nebo BMW R 1200 GS Rallye nejsou tak pohodlné a vhodné k dálkovému cestování jako běžné verze, ale mimo asfalt by měly zazářit o to víc. Přinejmenším v rukou zkušeného a fyzicky zdatného jezdce. Nyní se svojí troškou do mlýna přichází také jednostopá dceřinka Audi z italské Bologni.
Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro je ještě víc off-roadově koncipovaná varianta předloni představeného modelu Multistrada 1200 Enduro (který je sám o sobě víc off-roadově koncipovanou variantou modelu Multistrada 1200). Funkční změny jsou spíše sekundární, jde hlavně o patřičně terénní vzhled. Ten motocyklu uděluje nízké přední plexi, sériově montované „špunty“ Pirelli Scorpion Rally a padací rám od Touratechu včetně přídavných světel.
Doporučujeme: Novinky Ducati z EICMA – „malá“ Multistrada 950, terénní Scrambler Desert Sled a další
Multistrada 1200 Enduro Pro se hlásí k estetice pouštních dun také pískovou barvou laku i středové části kontrastního sedla. Podsedlový rám a kryty alternátoru i spojky jsou lakované černě. Patřičný zvukový doprovod zajišťuje výfuk Termignoni.
Technika se jinak nemění. I Multistradu 1200 Enduro Pro pohání fenomenálně silný dvouválec Testastretta DVT s proměnným časováním ventilů, který dosahuje výkonu 112 kW. Podvozek Sachs se zdvihy 200 mm vpředu i vzadu je sériově osazen adaptivními tlumiči Skyhook. Ve standardní výbavě dostanete i kontrolu trakce a ABS s účinkem závislým na úhlu náklonu nebo adaptivní světlomety.
Česká cena nebyla zatím zveřejněna. V Itálii je Enduro Pro o dva tisíce eur (v přepočtu asi 53 tisíc Kč) dražší než Multistrada 1200 Enduro. Pokud zůstane stejný poměr zachován i u nás, očekávejte částku okolo 588 000 Kč.