Další novinky Ducati z EICMA: „malá“ Multistrada 950, terénní Scrambler Desert Sled a další

přidejte názor
Autor: Redakce

Vedle ultimativního superbiku Ducati 1299 Superleggera představuje italský motocyklový výrobce na milánském veletrhu EICMA 2016 hned několik dalších novinek.

Ducati Multistrada 950

Ducati Multistrada 950 19

Menší sourozenec všestranného cestovního křižníku by měl nabídnout přednosti Multistrady v dostupnějším balení. Dostupnějším z hlediska hmotnosti, velikosti a doufejme i ceny. Multistrada 950 je postavená okolo motoru z Hypermotardu 939. Který ovšem nemá objem ani 939, ani 950, ale 937 cm3. Výkon 83 kW a točivý moment 98 Nm zůstávají beze změn.

Doporučujeme: Test BMW R 1200 GS Triple Black – Co na něm všichni vidí

Ducati má podobný model v nabídce už dnes. Jmenuje se Hyperstrada 939 a je to cestovnější varianta Hypermotardu. Oproti ní by malá Multistrada měla nabídnout komfortnější ergonomii, lepší ochranu před větrem, větší nádrž a více místa pro spolujezdce. A snad i více schopností v terénu. Ducati totiž tento model osadilo 19" předním kolem a pérováním se zdvihy 170 mm. Potěšitelné je, že 48mm přední vidlice KYB i zadní jednotka Sachs jsou nastavitelné. Na rozdíl od Hypermotardu i Hyperstrady. Multistrada 950 ale dostala konvenční dvouramennou zadní vidlici.

I přes menší motor není Multistrada 950 o mnoho subtilnější než velký sourozenec. Výška sedla nad zemí 84 cm v podstatě odpovídá dvanáctistovce a při suché hmotnosti 204 kg je novinka jen o pět kilogramů lehčí než základní ’Strada 1200. (Třeba Multistrada 1200 Enduro ale bez náplní váží 225 kg. To už je rozdíl.)

Elektronická výbava odpovídá zvyklostem Ducati: nastavitelné ABS i protiprokluz, velká LCD obrazovka místo přístrojového štítu. Přiobjednat si budete moci značková zavazadla nebo ochranné prvky pro jízdu mimo zpevněné silnice.

Ducati Multistrada 950 nahradí v nabídce Hyperstradu (351 000 Kč). Měla by být výrazně levnější než základní Multistrada 1200 (438 000 Kč). Český importér již na Facebooku napsal, že bude usilovat o cenu pod 350 tisíc korun.

Aktualizováno 9. listopadu 16:55 

Ducati Scrambler Desert Sled

První model řady Scrambler, se kterým lze skutečně vyrazit do terénu. To je Ducati Scrambler Desert Sled. Dostal zesílený rám, robustnější uložení zadní vidlice a zdvihy pérování 200 mm vpředu i vzadu. Vzhled retro endura doplňují řídítka klasického motokrosového vzhledu, široké stupačky a vyplétaná kola se zlatými ráfky. Rozměry 19 palců vpředu a 17 vzadu nicméně odpovídají spíš cestovním endurům než vyloženě terénním strojům. Motor zůstává stejný, je to vzduchem chlazený dvouválec 803 cm3 ze starého Monsteru.

Ducati přivezlo na EICMA také Monster 797, základní variantu řady Monster zacílenou na začínající jezdce s motorem používaným ve Scramblerech; a lehce modernizovaný Monster 1200 s elektronikou ze superbiku 1299 Panigale; a konečně Scrambler Café Racer, novou stylingovou variantu Scrambleru s nízkými řídítky a odnímatelným krytem sedačky spolujezdce. Ten si můžete prohlédnout v galerii níže.

Ducati Monster 1200 2017 Monster 1200 dostal štíhlejší záď, vyšší výkon a ve verzi S také obousměrné rychlořazení
Ducati Monster 797 Kruh se uzavírá: Monster 797 má „vzducháč“ 0,8 l, který v této řadě sloužil původně

 

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?