Dlouho jsme čekali na to, až Dodge odhalí vrchol své nabídky. Stalo se tak právě dnes, takže si konečně můžeme tuhle novinku jménem Dodge Challenger SRT Demon představit. Je potřeba uznat, že americká automobilka připravila opravdu pekelný vůz, který se těší mnoha „nej“.
Základem je podle očekávání provedení Hellcat. Pohon tak má na starost přeplňovaný osmiválec o objemu 6,2 litru, nicméně ten prošel řadou dalších úprav. Řeč je především o větším kompresoru, vyšší je také plnicí tlak, omezovač byl posunut z 6200 ot./min na 6500 ot./min a vůz pracuje s dvojicí palivových čerpadel. Hellcat má pouze jedno. Upraveno bylo také sání.
Doporučujeme: Challenger Demon je k ničemu, Hennessey nabízí „vymítače ďábla“ s výkonem přes 1000 koní
S výkonem je to trochu složitější. Podobně jako u verze Hellcat dostane zákazník dva klíčky. Ten pro běžné cestování omezí výkon motoru na 373 kW (507 k), červený klíč zvedne parametry upraveného osmiválce na 603 kW (820 k) a 972 Nm. Pokud Challengeru dopřejete minimálně stooktanový benzin, dostanete se na udávané maximum, což je 626 kW (851 k). S motorem spolupracuje upravený osmistupňový automat a vůz používá celou řadu nejrůznějších opatření, která mají jediný cíl — co nejlepší akceleraci z místa.
Doporučujeme: Už jste slyšeli, jak zní Dodge Challenger SRT Demon? Bude to hrůzostrašný stroj!
Dodge Challenger SRT Demon je totiž co do akcelerace nejrychlejší auto na světě. Zrychlení z nuly na 30 mil v hodině (48 km/h) je otázkou jedné sekundy, 60 mil v hodině (96 km/h) údajně jede Demon 2,3 sekundy po startu, sprint na čtvrt míle umí za 9,65 s, přičemž konečná rychlost je 225 km/h. Jen abyste si to dokázali představit: Třeba takové Audi R8 V10 Plus zrychluje z nuly na 48 km/h přibližně za 1,4 s, akceleraci z nuly na 96 km/h provede za 3,2 s a zrychlení na 400 m zvládne podle našeho měření v čase 11,2 s, přičemž konečná rychlost je 200 km/h. A to se bavíme o čistokrevném supersportu navíc s pohonem všech kol. Demon je zkrátka strašné monstrum.
Nový Dodge vygeneruje při nejostřejším možném rozjezdu přetížení 1,8 g, což je opět nejlepší hodnota u sériových aut vůbec. Navíc se postaví na zadní, takže krátce po startu jede pouze na dvou kolech. Také toto z něj dělá unikát, který nemá u sériových aut obdoby. S rozjezdem pomáhají speciální pneumatiky Nitto NT05R o rozměru 315/40 R18. Zájemci si ale mohou na přední nápravu nasadit ultra tenké pneumatiky, jako to vídáme u dragsterů.
Doporučujeme: Dodge Durango SRT Hemi strčí do kapsy i Porsche nebo Maserati
Řada dalších úprav ve srovnání s verzí Hellcat zahrnuje například jinak nastavený podvozek a důkladné odlehčení. Jak jsme psali dříve, Demon opravdu ve standardní výbavě nemá vůbec nic. Z auta se odstěhovala všechna sedadla, zůstalo pouze sedadlo řidiče. Další kilogramy byly ušetřeny odstraněním audiosystému, čalounění, parkovacích senzorů, manuálně nastavitelným volantem nebo použitím menších brzd a lehčích třmenů. Lehčí jsou také kola.
V rámci příplatků vám ale Dodge dodá i lépe vybavený exemplář. Za jeden dolar dostanete do interiéru zpátky sedadla i čalounění do zavazadelníku, přikoupit si můžete audiosystém Harman Kardon s devatenácti reproduktory, střešní okno, vyhřívané a odvětrávané kožené sedačky nebo matně černou kapotu.
Automobilka má v plánu výrobu série omezené na 3300 exemplářů. Tři tisíce zamíří na americký trh, tři stovky se dostanou k zákazníkům do Kanady. Výroba bude zahájena ještě letos.