Další test v reálném provozu ukázal, že ani naftový šestiválec nemusí být neekologické zlo

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Moderní naftové motory v reálném provozu mnoho oxidů dusíku nevypouštějí. Nedávno to potvrdil další test 

  • Měření v reálném provozu obstarala organizace AIR Index

  • Testovaly se modely Jaguar E-Pace, Land Rover Discovery, Range Rover Evoque a Discovery Sport, vždy s dieselovým motorem

  • Šestiválcové Discovery vykázalo nepatrně nižší produkci emisí než menší čtyřválcové Discovery Sport 

Na dieselové motory mnozí kvůli aféře Dieselgate (a také díky přičinění samotných automobilek) pohlížejí jako na neekologické zlo. V poslední době se ale ukazuje, že co do produkce emisí škodlivin nastalo ohromné zlepšení. Nedávno to dokázal test německého autoklubu ADAC, dnes můžeme přidat další podobný případ. Tentokrát je řeč o testu organizace AIR Index, která v provozu vyzkoušela modely Jaguar E-Pace, Land Rover Discovery, Discovery Sport a Range Rover Evoque modelového roku 2019.

Kromě obrovského Discovery s naftovým šestiválcem 3,0 l o výkonu 190 kW (258 k) měla všechna testovaná auta vznětový dvoulitrový čtyřválec řady Ingenium, naladěný na 132 kW (180 k). A stejně jako v nedávném testu německého autoklubu vyšly i zde naměřené hodnoty velmi nízké. Nule se – na rozdíl od některých BMW a Mercedesů testovaných ADACem – sice nepřiblížily, ale bezpečně se vešly pod limit 80 mg/km, požadovaný aktuálními emisními normami.

Kolik NOx produkují moderní diesely v reálném provozu? Některé nic
Přečtěte si také:

Kolik NOx produkují moderní diesely v reálném provozu? Některé nic

Nejlépe dopadl Jaguar E-Pace, který odešel s výsledkem 14 mg/km. Následoval příbuzný Range Rover Evoque (17 mg/km). Zajímavé je, že rozměrný Land Rover Discovery, navíc poháněný naftovým šestiválcem, vykázal produkci emisí oxidů dusíku 33 mg/km, tedy nepatrně lepší než menší Discovery Sport s dieselovým čtyřválcem (34 mg/km).

AIR Index testuje auta v městském provozu. Pro každé měření vyžaduje dva exempláře daného modelu. Měří se na třech různých, deset kilometrů dlouhých trasách, projížděných alespoň pětkrát. Automobilka Jaguar Land Rover je údajně první, která  organizaci dodala auta k testům oficiální cestou. Zřejmě i proto, že jde o organizaci ze Spojeného království.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?