BMW řady 5 nové generace prošlo testy IIHS. Zatímco předchozí vydání tohoto modelu mělo s nárazem s malým přesazením jisté problémy, aktuální novinka zvládla vše na výbornou, takže si odnesla nejlepší možné hodnocení Top Safety Pick+.
Doporučujeme: Nové BMW 5 zvládlo testy Euro NCAP na výbornou, Fiat Dobló propadl
Náraz s malým přesazením, kdy vůz narazí do pevné překážky pouze čtvrtinou své šířky v rychlosti 64 km/h, dělá problémy i modelům, které mají od Euro NCAP pětihvězdičkové hodnocení. Není to ovšem případ nové generace BMW řady 5. Zde totiž došlo pouze k minimálnímu posunutí pedálů (o 12,7 cm), vše ostatní zůstalo na svém místě. Díky tomu zafungovaly airbagy tak, jak mají. Riziko poranění je při podobné srážce minimální.
Za pozornost stojí srovnání s předchozí generací. Ta měla s nárazem s malým přesazením problémy, když se pedály během nárazu posunuly o 30 cm směrem na řidiče. Dokonce i sloupek řízení se posunul o 3 cm vzad. Výsledkem bylo hodnocení „Marginal“, tedy druhé nejhorší.
Doporučujeme: Tři generace BMW 5 ve srovnání ojetin — E39 vs. E60 vs. F10
Nové BMW řady 5 obdrželo u nárazu s malým přesazením nejlepší možné hodnocení „Good“ a stejně tomu bylo i v ostatních testech, což v kombinaci s nejrůznějšími bezpečnostními asistenty dává známku Top Safety Pick+. Jediným menším problémem jsou standardní světlomety s hodnocením „Marginal“. Příplatková adaptivní světla dostala hodnocení „Good“.