Ve výrobě sportovních aut má mnichovská automobilka samozřejmě dlouhou tradici. Ještě nikdy ale nepředvedla ostrý hatchback s pohonem předních kol. To zatím bylo hájemství Volkswagenu s jeho Golfem GTI, Hondy a Civicu Type-R nebo Fordu Focus ST, zůstaneme-li v kompaktní třídě. Nyní se ale BMW rozhodlo, že využije pohonu předních kol u svého nejmenšího vozu a dosavadním králům kategorie nepříjemně zatopí.
Výsledkem je BMW 128ti. Označení „ti“ není novinkou, objevovalo se na specifických modelech BMW už od šedesátých let. Naposled jsme ho viděli u BMW 325ti Compact. V novém modelu ho doplňuje třeba specifický nárazník s červeně označenými hranami nasávacích otvorů, černou maskou chladiče nebo červenými brzdovými třmeny M.
Pod kapotou má BMW 128ti přeplňovaný benzinový čtyřválec s dvoulitrovým objemem, který si půjčil od BMW M135i xDrive. Jednotka produkuje výkon 195 kW (265 koní) a maximální točivý moment rovných 400 Nm. To znamená stovku pokořenou za 6,1 sekundy a maximální rychlost tradičně omezenou na 250 km/h. Manuál tu nenajdete, řadí se výhradně osmistupňovým automatem Steptronic Sport.
O 10 mm snížený sportovní M podvozek zaručuje lepší ovladatelnost, auto je navíc vybaveno diferenciálem Torsen. Na výběr jsou stylová kola o velikosti 18 až 19 palců, obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport. Stejně jako některé jiné modely BMW spoléhá i 128ti na uměle generovaný zvuk motoru v kabině.
BMW 128ti by mělo být na evropských trzích k mání už od příštího měsíce. Samozřejmě se začne v Německu, které už má i svou základní cenu. První hot hatch s pohonem předních kol a logem BMW na přídi vyjde na 41 754 eur, což je v přepočtu asi 1 130 000 korun.