Aurus Senat slaví v Ženevě evropskou premiéru. Prohlédněte si Putinův hybrid do posledního detailu

přidejte názor
  • Ruský luxusní automobil Aurus Senat se v Ženevě poprvé oficiálně ukazuje západoevropskému publiku 

  • Vůz budí značnou pozornost kvůli tomu, že s podobným autem jezdí také ruský prezident Putin 

  • Prezidentská limuzína samozřejmě k dispozici není, prodloužený model Senat L700 k ní má ale hodně blízko 

  • K dispozici je i základní varianta S600

  • Obě auta používají hybridní pohon o výkonu zhruba 600 koní

V Ženevě je k vidění opravdu hodně zajímavých aut od automobilek známých jmen, jenže to, které budí největší pozornost, pochází netradičně z Ruska. A od značky, která byla ještě nedávno pouze teorií. Ano, v Ženevě aktuálně slaví evropskou premiéru model Aurus Senat. Ten se během svého krátkého života proslavil po celém světě, protože z něj vychází auto určené pro ruského prezidenta.

Už od začátku projektu bylo jasné, že zcela nově vyvíjený automobil si nebude užívat pouze prezident Putin. V Rusku vyvinuli modulární platformu, u které lze relativně snadno měnit rozvor náprav, délku i kategorii, do které auto zamíří. Základem je „malý“ model S600, což je klasický sedan. Ještě luxusnější alternativou je L700, což je gigantický sedan. Obě auta existují v civilní i „neprůstřelné“ verzi. Pro Evropu je ale kratší Aurus standardně nechráněný, zatímco delší verze je standardně obrněná.

Aurus Senat je ruská variace na Rolls-Royce. Nabídne ale pohon všech kol a nižší cenu
Přečtěte si také:

Aurus Senat je ruská variace na Rolls-Royce. Nabídne ale pohon všech kol a nižší cenu

Zajímavý je použitý pohon. Aurus Senat se totiž prezentuje jako hybrid. Jeho základem je dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 l o výkonu 440 kW (598 koní) a točivém momentu 880 Nm. Elektromotor umístěný mezi osmiválcem a devítistupňovou planetovou převodovkou (bez měniče točivého momentu) přidá dalších 46 kW (62 k). Přes mezinápravovou spojku jsou poháněny obě nápravy. Systém na pohled připomíná xDrive automobilky BMW.

Menší Aurus S600 zrychlí z nuly na 100 km/h za šest sekund a maximálně se rozjede na 250 km/h. Obrněný a prodloužený Aurus L700 potřebuje k akceleraci z nuly na 100 km/h devět sekund a jeho nejvyšší rychlost je omezena na 160 km/h. Pro zajímavost, pokud u nás dojde na zákaz předjíždění kamionů na dálnicích, budete mít s tímto Aurusem smůlu. Do levého pruhu se nepodíváte. Váží totiž až 6950 kg. Základní provedení je významně lehčí (3135 kg).

Aurus Senat_03 Aurus Senat L700 měří na délku 6,63 m a jeho rozvor má hodnotu 4,3 m. Evropě je prezentovaná obrněná verze, která váží sedm tun
Aurus Senat_08 Aurus Senat S600 je úplně nejzákladnější provedení. Je dlouhé pouze 5,63 m, rozvor náprav má 3,3 m a není neprůstřelné. Zase ale jede až 250 km/h

Aurus slibuje mimořádný komfort, protože auto bylo vyvíjeno v Rusku s ohledem na tamní kvalitu silnic i podnebí (proto má vůz také pohon všech kol). Tomu odpovídá i poměrně velká světlá výška. Základní S600 má podvozek vysoký 200 mm, což z něj dělá téměř crossover. L700 nabídne 170 mm. Vůz pracuje vpředu s dvojitým lichoběžníkovým zavěšením a vzadu s víceprvkovou nápravou. Tlumiče jsou adaptivní. Základní rozměry obou aut si můžete prohlédnout v tabulce pod článkem.

The Beast vs. Cortege: Putinova limuzína je větší, hezčí a modernější než Trumpův speciál
Přečtěte si také:

The Beast vs. Cortege: Putinova limuzína je větší, hezčí a modernější než Trumpův speciál

Design není potřeba příliš rozebírat, protože nepřináší žádné velké překvapení. Kdybyste si ale chtěli Aurus Senat podrobně prohlédnout, v galerii máte k dispozici více než 80 fotek nejen z autosalonu.

Interiér představuje maximální luxus poskytovaný zadním cestujícím. Právě kolem nich bylo celé auto navrhováno. Nechybí všemožně polohovatelná sedadla, chladicí box, křišťálové sklenice na víno a možnost lůžkové úpravy. Ani s položeným opěradlem prý v případě nehody nehrozí žádné nepříjemnosti. I v takové chvíli pás údajně cestujícího bez problému zachytí. Aurus Senat umí také číst značky, sledovat mrtvé úhly, nouzově brzdit, rozpoznávat chodce a tak podobně.

AURUSSENATStudioPhotos12 Aurus slibuje maximální luxus, čemuž lze třeba podle této fotky věřit. Zadní cestující byli základem vývoje celého auta. Kromě perfektních materiálů a všemožného nastavení sedadel je zde také chladicí box, křišťálové sklenice, WiFi atd.

O dostupnosti vozu nebo evropské ceně výrobce nic neříká, ale podle všeho to nebude žádná velká sláva. Aurus Senat bylo možné už nějakou dobu objednávat na ruském trhu, a před časem přišla zpráva o tom, že už tyto první ruské objednávky vyprodaly Senat na dva roky dopředu. Auta se zatím vyrábí v Moskvě. Kvůli maximálnímu luxusu je do produkce v nemalé míře zahrnuta i ruční práce. Proto jsou výrobní kapacity omezené. Změna by měla nastat koncem příštího roku, kdy bude v Tatarstánu otevřena další výrobní linka. V případě jednosměnného provozu pak bude Aurus vyrábět 5000 aut ročně.

Aurus Senat L700 (obrněný) Aurus Senat S600
Délka/výška/šířka (mm) 6630/1695/2020 5630/1685/2020
Rozvor náprav (mm) 4300 3300
Hmotnost (kg) až 6950 kg až 3135 kg
0-100 km/h (s) 9,0 6,0
Nejvyšší rychlost (km/h) 160 (omezená) 250 (omezená)
Rozměr pneumatik 255/55 R20 255/55 R20
  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?