Audi RS Q5 sice zatím neexistuje, zájemci si ho ale přesto v podstatě mohou objednat

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Nejrychlejší verzí Audi Q5 je prozatím provedení SQ5 o výkonu 354 koní 

  • Kdo nechce čekat na tovární RS, ten si může SQ5 nechat upravit

  • Výsledek má 425 koní, 550 Nm, vylepšený podvozek, rozšířenou karoserii a spoustu nových doplňků 

O Audi RS Q5 se sice dříve spekulovalo, prozatímním vrcholem této řady ale pořád zůstává verze SQ5, poháněná šestiválcovým třílitrem s parametry 260 kW (354 k)/500 Nm a schopná zdolat zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,4 s. Taková dynamika je v době expresních hatchbacků spíše průměrná, takže se dá pochopit případný zájem o ještě rychlejší variantu. Tu sice Audi nenabízí, řešení ale najdete u tradičního koncernového úpravce ABT.

Doporučujeme: Líbil by se vám malý sedan nebo hatchback, který jezdí 300 km/h? ABT takový vůz nabízí

Ten opatřil motor SQ5 jinou řídicí jednotkou. Výsledkem jsou rázem parametry, které mají k budoucí RS Q5 podstatně blíž. Výkon se vyšplhal na 313 kW (425 k) a točivý moment vzrostl na 550 Nm. Jen pro připomenutí, podle dřívějších zpráv by RS Q5 měla dostat dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 2,9 litru z modelu RS 5. Ten disponuje parametry 331 kW (450 k) a 600 Nm.

Kromě zvyšování výkonu motoru se u ABT zaměřili také na vizuální stránku věci. SQ5 proto může dostat nový (agresivnější) nárazník, kit pro rozšíření karoserie, prahové nástavce, zadní difuzor, dvě dvojité koncovky výfuku a efektní střešní spoiler. Pozornosti nakonec neunikl ani podvozek, který lze snížit v rozsahu 35 a 60 mm. Vše pak podtrhnou až 22" kola dostupná v kombinaci s rozšířenou karoserií. Jak vypadá výsledek, to si můžete prohlédnout v přiložené galerii. Na cenu se ale raději neptejte. Pouze samotné zvýšení výkonu motoru stojí zhruba 80 tisíc korun.

Petr P (neregistrovaný)
Nevím jestli to stojí za ztrátu záruky na kompletní pohonné soustrojí.
  • Našli jste v článku chybu?