Supersport Audi R8 nakonec základní model dostane, ale nebude to osmiválec ani pětiválec. Nakonec se do Audi R8 nastěhuje nový dvěma turby přeplňovaný šestiválec 2,9 l z Porsche Panamera 4S. Atmosférický desetiválec v nabídce zůstane, ale levnější a hlavně úspornější R8 se šestiválci vzniká především kvůli daňovým a emisním předpisům.
Audi sice vlastní šestiválec má (jednotka 3.0 TFSI s jedním turbodmychadlem se nyní objevila třeba pod kapotou nového Audi S5 Sportback), ale motor od Porsche má větší rezervu a poskytuje také lepší potenciál pro plnění přísnějších emisí do budoucna. Se dvěma turby má lepší odezvu a lze ho ladit na vyšší výkony bez potřeby radikálních úprav.
V Porsche Panamera 4S dosahuje nový motor výkonu 324 kW (440 k) a točivého momentu 550 Nm. V Audi R8 očekávejme vyšší hodnoty. Nová jednotka V6 2.9 biturbo ale najde uplatnění i v dalších sportovních modelech, především pak v Audi RS4 a Audi RS5, píše britský Autocar.
Stále se ještě ale mluví o speciálním modelu Audi R8 pro Čínu, který by mohl dostat pětiválec 2.5 TFSI. Čínské daňové zákony jsou totiž specifické a záleží u nich i na počtu válců a objemu motoru. Automobilky si ale na konci roku 2015 v Číně prolobovaly snížení daní, aby se oživil trh s novými vozy, takže šestiválec 2,9 l by mohl nyní pro Čínu stačit. Zatímco daň za nákup vozu s motorem do 1,6 l je v Číně 5 %, za auto s motorem přes 4,0 l platí kupující více než 40% daň.