Aston Martin upřesnil technické parametry elektrického Rapide E. Sprint na 100 km/h zvládne za 4,2 s

přidejte názor
  • Automobilka Aston Martin ukázala v rámci závodů seriálu Formula E v Monaku svůj historicky první elektromobil v akci 

  • Současně s tím také byly zveřejněny kompletní technické údaje

  • Sprint na 100 km/h zvládne Rapide E za 4,2 s, nejvyšší rychlost 250 km/h je daná omezovačem, hmotnost činí 2,1 tuny

  • Dohromady vznikne 155 exemplářů, výroba bude zahájena v závěru roku

O uplynulém víkendu se v Monaku konaly další závody seriálu Formula E. Automobilka Aston Martin tuto akci využila k prezentaci svého historicky vůbec prvního elektromobilu Rapide E. Ten se zhruba před měsícem představil na autosalonu v Šanghaji, v Monaku se veřejnosti poprvé ukázal v akci. Spolu s tím také byly zveřejněny kompletní technické údaje. Na co přesně se tedy můžeme těšit?

Rapide E používá 65kWh lithium-iontové akumulátory uložené na místě původního dvanáctiválcového motoru a palivové nádrže. O pohon se starají dva elektromotory umístěné u zadní nápravy, kterou pohání přes mechanický samosvorný diferenciál. Maximální výkon je 450 kW (612 k) a vrchol točivého momentu činí 950 Nm. Sprint z nuly na 100 km/h zvládne elektrická novinka za 4,2 s, což je velmi slušný čas, ale v dnešní době nikterak výjimečný. Na vině je samozřejmě vysoká hmotnost, protože vůz váží 2140 kg. Nejvyšší rychlost je omezená na 250 km/h.

První elektrický Aston Martin je sedan Rapide E. Vznikne v limitované sérii
Přečtěte si také:

První elektrický Aston Martin je sedan Rapide E. Vznikne v limitované sérii

Elektrický Aston Martin pracuje s dvojitým lichoběžníkovým zavěšením vpředu i vzadu, nechybí adaptivní tlumiče a pořádné brzdy. Kotouče vpředu mají 400 mm a využívají šest pístků, vzadu najdeme kotouče o velikosti 360 mm a čtyři pístky. Standardem jsou kola o velikosti 21" obutá do pneumatik Pirelli P-Zero o rozměru 245/35 vpředu a 295/30 vzadu.

Přestože automobilka zveřejnila poměrně podrobné technické údaje, o dojezdu se v aktuální tiskové zprávě vůbec nezmiňuje. V době šanghajské premiéry se mluvilo o tom, že vůz zvládne dle normy WLTP „více než 320 km“. Výroba bude zahájena ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku, přičemž v plánu je série čítající pouze 155 kusů. Jak vypadá jízda v tomto elektromobilu, to ve svém videu ukázal Tim Burton známý jako Shmee. Video najdete pod článkem.

Pokud nepovažujete parametry rychlého elektrického Astonu Martin za dostatečné, můžete si počkat na elektrické Porsche Taycan. To by se mělo představit už letos v září, přičemž vrcholné provedení Turbo (Porsche toto označení zvolilo s ohledem na tradici, fakticky v autě samozřejmě žádné turbo nebude) zvládne sprint z nuly na 100 km/h pod 3,5 s. Cena ale podle dřívějších informací přesáhne pět milionů korun.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?