Aston Martin představil nové kupé s výkonem 510 koní a sedmistupňovým manuálem. Máte zájem? Neváhejte

přidejte názor
  • Aston Martin představil model Vantage v provedení AMR

  • Základní technika je shodná s V8 Vantage, AMR ale používá sedmistupňovou manuální převodovku 

  • Systém AMSHIFT obstará meziplyny při podřazování a zároveň umožní při akceleraci řazení pod plným plynem

  • Aston Martin vyrobí pouze 200 exemplářů 

V roce 2017 představil Aston Martin nový model V8 Vantage, který dostal čtyřlitrový osmiválec Mercedes-Benz o výkonu 375 kW (510 k), osmistupňovou automatickou převodovku ZF a elektronicky řízený zadní diferenciál. Teď upozorňuje britská automobilka na tohle kupé znovu, a sice odhalením verze AMR. Ta se co do základní techniky až tak moc neliší, tedy až na jeden „drobný“ detail. Místo osmistupňového automatu má sedmistupňový manuál.

Manuální převodovku pro Vantage AMR dodává společnost Graziano. Pěkným detailem je zde přítomnost takzvané „psí nohy“, kdy s dvojkou a trojkou proti sobě. Jednička je zcela vlevo dole pod zpátečkou. Tohle řešení se v minulosti objevilo u řady sportovních aut. Umožňuje snazší přeřazovaní mezi dvojkou a trojkou, tedy mezi převody, které při rychlé jízdě v technických pasážích využijete velmi často.

Supersport Aston Martin Valkyrie se ukazuje v konečné sériové podobě
Přečtěte si také:

Supersport Aston Martin Valkyrie se ukazuje v konečné sériové podobě

Další zajímavostí je systém AMSHIFT. Prostřednictvím několika senzorů (například senzorem polohy spojky) sleduje počínání řidiče a při podřazování se postará o hladké meziplyny. Druhou jeho funkcí je takzvaný powershifting, kdy řidič při akceleraci pouze sešlápne spojku, ale nepovolí pedál plynu. Takové počínání v běžném autě samozřejmě není ideální, tady to můžete dělat s klidným svědomím. Systém AMSHIFT ale může řidič také vypnout.

Stejně jako u V8 Vantage je pod kapotou čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec od Mercedesu, naladěný na 375 kW (510 k). Kvůli převodovce byl snížen vrchol točivého momentu z původních 685 Nm na 625 Nm. Proto je také verze AMR pomalejší. Sprint na 100 km/h zvládne za 4,0 s (V8 Vantage to umí za 3,6 s) a umí se rozjet na 314 km/h.

Nejrychlejší kabriolet, jaký kdy Aston Martin vyrobil, se jmenuje DBS Superleggera Volante
Přečtěte si také:

Nejrychlejší kabriolet, jaký kdy Aston Martin vyrobil, se jmenuje DBS Superleggera Volante

S provedením AMR souvisí rovněž standardně dodávané karbon-keramické brzdy. Ty jsou spolu s absencí automatu důvodem, proč je novinka o 95 kg lehčí než běžná varianta. Ve výbavě najdeme také adaptivní tlumiče, nerezový výfuk nebo samosvorný diferenciál.

Zájemci by neměli váhat, protože Aston Martin vyrobí pouze 200 exemplářů. Z nich 59 dostane speciální barevné provedení připomínající vítězství v Le Mans z roku 1959. Tato varianta Vantage AMR se jmenuje Vantage 59 a prohlédnout si ji můžete na fotkách. Základní cena Vantage AMR je na německém trhu zhruba 185 tisíc eur, k prvním zákazníkům dorazí hotový vůz koncem letošního roku. Pokud vám AMR uteče, máme dobrou zprávu. Aston Martin začne od příštího roku nabízet sedmistupňový manuál pro model Vantage také v rámci standardní nabídky.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?