-
V nejnovějším vydání časopisu Auto motor a sport najdete kromě jiného Alfu Romeo Giulii Veloce Ti Q4, Audi S8, Mercedes-Benz GLS i Ruf CTR
-
V podrobném srovnávacím testu jsme porovnali nové generace VW Golf a Seatu Leon. Došli jsme k mnohdy překvapujícím zjištěním
-
Prozkoumali jsme všechny horké novinky a důkladně „rozebrali“ nové BMW řady 4
-
Ve velkém srovnání asistenčních systémů jsme pátrali po tom, jak dobře fungují a jaké jsou jejich slabé stránky
-
Další testy a jízdní dojmy: Audi A3 Sportback, Ford Kuga PHEV, Opel Grandland X Hybrid4, Mini Cooper SE, Peugeot 508 SW
-
V přiložených galeriích si můžete prohlédnout fotky, které se do časopisu nevešly
Ještě než se excentrické BMW i8 odebralo do důchodu, podnikli jsme s verzí Roadster rozlučkovou jízdu do jednoho z českých Mnichovů. Pravda, není to svezení jako v šestiválcovém Porsche Boxster, ze kterého byste měli husí kůži. Je to něco trochu jiného. Ve výsledku jste na okreskách hodně rychlí, jen ten mix hrubého zvuku tříválce a na dnešní poměry hlučných elektromotorů přidává nádech sci-fi, který nám nakonec bude i chybět. Audi S8 a Mercedes-Benz GLS 400 d zase předvedly, jak v současnosti fungují nejvychytanější podvozkové systémy. Podrobně jsme nastudovali a popsali všechny jejich vychytávky.
Alfa Romeo Giulia možná za očekávanými prodejními výsledky zaostává, ale z pohledu řidiče je to bez debat naprosto skvělé auto. A o tuto vlastnost nepřišel sympatický italský sedan ani po nedávném faceliftu. Testovaný dvoulitrový čtyřválec verze Veloce Ti Q4 o výkonu 206 kW (280 koní) subjektivně působil, jako kdyby se pod kapotou ukrývalo ještě o pár koní více. Elánu má na rozdávání. V tichosti a s naprostým přehledem dokáže upalovat přes 200 km/h. A když dojde na ostrý rozjezd, z místa se i bez pomoci systému Launch Control odpíchne s dnes už málo vídaným kopancem.Firma Ruf postavila při příležitosti 30. výročí brutálního CTR „Yellow Bird“ jeho moderní obdobu, která šokuje maximálkou (360 km/h) i cenou (21 milionů korun). Charakter, konstrukce a výkon katapultují Ruf CTR Anniversary do říše snů. Jízda, definovaná nízkou hmotností a úsilím, které musíte jako řidič vynaložit, vás ale zase spolehlivě probudí. Nejlépe si CTR užijete na své oblíbené okresce, která se najednou nachází úplně všude.
Zmapovali jsme i 70letou historii Volkswagenu Transporter a ohlédli se za vůbec prvním závodem formule 1, v němž bylo oproti současnosti leccos jinak. A víte, jak vypadají klíčky dnešních superaut? Zapátrali jsme po tom, čím se odemykají ty nejluxusnější vozy. Věděli jste, že k tomuto účelu někdy slouží i hodinky nebo že takové Bugatti Chiron má klíčky rovnou dva? Většinou to jsou hezké ukázky poctivé řemeslné práce!
Jako obvykle se nám do časopisu velké množství pořízených fotek nevešlo, takže si je můžete prohlédnout v galeriích níže: