Alpina v Tokiu představila malou M3. Model B3 se rozjede na 303 km/h

přidejte názor
  • Sedan doplňuje ve Frankfurtu představený Touring

  • Alpina B3 vyplňuje prostor mezi M340i xDrive a M3

  • Pod kapotou je přiškrcený motor z X3 M a X4 

Největší hvězdou stánku Alpina na tokijském autosalonu je model Alpina B3 v provedení sedan. Výrobce sportovních BMW z Buchloe překvapivě představil jako první praktičtější kombi, a to ve Frankfurtu. Provedení sedan přichází na řadu nyní. Alpinu B3 lze považovat za jakýsi „mezikus“ mezi ostrou variantou standardní řady 3 (M340i xDrive) a budoucí M3 Sedan.

Plnohodnotný M model a Alpina B3 se dělí o pohonnou jednotku. Zážehový řadový šestiválec 3,0 l si svůj debut odbyl pod kapotou dvojice SUV X3 M a X4 M. V případě Alpiny B3 byl výkon lehce snížen, konkrétně 340 kW (462 koní). Točivý moment vrcholí hodnotou 700 Nm.

Volič převodvky pochází z BMW M5
Sportovní sedadla působí velmi komfortně

Alpina B3 Sedan nese veškeré charakteristické designové atributy svých předchůdců včetně vícepaprskových 20palcových kol z lehké slitiny. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,8 sekundy, dvojnásobnou rychlost zvládne za 13,4 sekundy. Maximální rychlost dosahuje úctyhodných 303 km/h.

Alpina nedělá tuning, ale vyrábí lepší BMW. Vyzkoušeli jsme její novinky včetně vrcholné B7
Přečtěte si také:

Alpina nedělá tuning, ale vyrábí lepší BMW. Vyzkoušeli jsme její novinky včetně vrcholné B7

Mezi mechanické úpravy patří adaptivní tlumiče, pružiny Eibach, větší stabilizátory a samozřejmě elektricky řízený samosvorný diferenciál. Oproti standardnímu BMW řady 3 jsou nové také brzdy, pochopitelně výrazně větší. Technici Alpiny si pohráli rovněž s 8stupňovou převodovkou ZF, která je nyní ve sportovním režimu ještě rychlejší. Přemapován byl také pohon všech kol xDrive.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?