A6, Q8, XC60 a XC40 v testech IIHS: Posádku chrání na výbornou, ale špatně svítí

3 nové názory
Autor: Redakce
  • Organizace IIHS otestovala čtyři nové modely 

  • Konkrétně šlo o Audi A6 a Q8, respektive o Volvo XC40 a XC60

  • Ochrana osob i asistenční systémy byly hodnoceny na výbornou

  • Problémem jsou ale světla. Právě kvůli světlům bylo hodnocení sníženo jak Audi Q8, tak Volvu XC60

Doby, kdy testy IIHS, konkrétně náraz s malým přesazením, dělaly automobilům problémy, jsou dnes už dávno pryč. Dokazují to také aktuální výsledky čtyř testovaných modelů. Jak Audi A6 a Audi Q8, tak Volvo XC40 a XC60 mají ochranu posádky hodnocenou na výbornou. Jenže jak upozorňovala organizace IIHS už dříve, i takovýmto modelům dělají problémy testy světel a právě světla jsou důvodem, proč Q8 a XC60 mají jako výslednou známku „pouze“ hodnocení Top Safety Pick.

Podle IIHS mají všechny čtyři modely nejen výborně vyřešenou ochranu posádky ve chvíli, kdy dojde k nárazu, ale také skvěle fungující asistenční systémy dostupné coby součást standardní výbavy. To je ostatně základ pro udělení známky Top Safety Pick. Podrobnější pohled na jednotlivá hodnocení pak ukáže, že obě Audi a oba modely Volvo si odnesly ze všech hlavních testů nejlepší možnou známku Good a tudíž jim nedělá žádný problém ani náraz s malým přesazením.

Bezpečnost především: Nejbezpečnější auta roku podle IIHS a Euro NCAP
Přečtěte si také:

Bezpečnost především: Nejbezpečnější auta roku podle IIHS a Euro NCAP

U Volva XC60 a Audi Q8 jsou ale problémem světla. Aby vůz získal maximální možné celkové hodnocení, musí i za světla obdržet známku Good, což se v těchto případech nestalo. XC60 i v kombinaci s příplatkovými adaptivními diodovými světlomety získalo pouze známku Acceptable a to samé se stalo u německého crossoveru. V prvním případě bylo hodnocení světel sníženo kvůli tomu, že potkávací světla oslňují okolní řidiče. Q8 a XC60 zároveň podle IIHS i s příplatkovými světly špatně osvětlují silnici v ostrých zatáčkách. Modely XC40 a Audi A6 obdržely pro příplatková světla hodnocení Good, takže získaly celkové hodnocení Top Safety Pick+, tedy to nejlepší možné.

Za pozornost ovšem stojí testy světel v základních výbavách, kde propadly všechny čtyři hodnocené modely. XC40 obdrželo za svá základní světla nejhorší možné hodnocen Poor (výrazně oslňuje okolní řidiče potkávacími světly), u XC60 to bylo druhé nejhorší hodnocení Marginal kvůli nedostatečně osvětlené vozovce. Audi Q8 v kombinaci se základními světlomety následovalo XC40, takže i zde byla udělena známka Poor za výrazné oslňování okolí. Audi A6 získalo za základní světla známku Marginal a opět to bylo kvůli nedostatečně osvětlené vozovce při některých jízdních situacích.

IIHS: Světla aut se zlepšují, většina ale pořád svítí špatně. Za lepší musíte platit
Přečtěte si také:

IIHS: Světla aut se zlepšují, většina ale pořád svítí špatně. Za lepší musíte platit

Tyto čtyři testy potvrzují to, na co americká organizace IIHS upozorňovala už dříve, a sice že stále existuje dost výrazný rozdíl mezi příplatkovými světly a variantou světel dostupnou pro základní výbavy. Někdy jsou navíc ceníky nastaveny tak nešťastně, že si kvůli lepším světlům musíte pořídit také spoustu prvků výbavy navíc, které třeba vůbec nechcete.

 

m.p. (neregistrovaný)
Stojí za povšimnutí jak se u nových aut vždycky uvolní i ten druhý světlomet a letí někam dál. Musí v tom být nějaký záměr, aby se náraz vždy ještě více prodražil. Pokrok a světlomet nezastavíš.
Tomáš (neregistrovaný)
Mne by zajímalo, proč v tom druhém videu s Volvem XC40 je auto bez sedadlových opěrek hlavy?? :-O
  • Našli jste v článku chybu?