VW Golf 8. generace nabídne spoustu hybridů, ale také CNG, diesel i dvoulitrové GTI TCR nebo Golf R

5 nových názorů
  • Volkswagen oficiálně odhalil osmou generaci legendárního modelu Golf 

  • Design se změnil poměrně výrazně, technika vychází z platformy MQB

  • Každý Golf teď bude mít diodová světla i digitální přístrojový štít. Některé funkce bude možné aktivovat dodatečně 

  • Nabídka motorizací je neobvykle bohatá. Přichází tří- a čtyřválce TSI, mild-hybridy eTSI, diesely nebo dva plug-in hybridy 

  • Volkswagen slíbil sportovní GTI, GTI TCR a Golf R. Ve všech případech bude pod kapotou benzinový dvoulitr. Vrchol nabídky opět dostane 300 koní. Počítá se rovněž s provedením na CNG

  • Nový Golf nabídne armádu asistenčních systémů, bude vždy připojený na internet a zvládne komunikovat s okolím 

  • Na trh vstoupí Golf osmé generace v prosinci 

Volkswagen představil osmou generaci modelu Golf. Jde o velmi důležitou novinku nejen z pohledu této německé značky, ale také z pohledu fanoušků automobilek Seat a Škoda. Technický základ si od Golfu samozřejmě převezme také nový Leon nebo Octavia, která se představí 11. listopadu. Aktuálně odhalená novinka přináší spoustu změn, ať už jde o neobvykle širokou nabídku motorizací, nebo o skutečnost, že auto bude umět všechno možné, jenže do jisté míry vám umožní používat jen to, za co si zaplatíte.

Design se na poměry Golfu změnil docela hodně. Zda je výsledek povedený, či nikoliv, to necháme na vás. Golf změnil svou tvář kromě jiného proto, že teď už bude k dostání výhradně s diodovými světlomety, a ty mohou být obecně menší. Vnější rozměry se příliš nezměnily, přestože je novinka o něco delší, má delší rozvor náprav a zejména je nižší. Jak přesně si nový Golf stojí ve srovnání s předchozí generací a s vybranými konkurenty, to najdete níže.

Tabulka: Srovnání rozměrů nového VW Golf s vybranými konkurenty

[wpsm_comparison_table id="1059" class=""]

Volkswagen také zmiňuje nižší příď a čelní plochu zmenšenou na 2,21 m2. To spolu s řadou dalších opatření přispělo ke snížení odporu vzduchu na 0,275. Na poměry hatchbacků jde o výborné číslo. Mimochodem, třídveřový Golf je podle všeho minulostí. Automobilka v kontextu nové generace mluví pouze o prodeji pětidveřové verze.

Interiér ve znamení displejů 

Nová generace modelu Golf už nebude dostupná s klasickým přístrojovým štítem. Všechny varianty nabídnou displej o velikosti 10,25" před řidičem a druhý (8,25") uprostřed palubní desky. Alternativou jsou dva desetipalcové displeje, za příplatek si můžete pořídit také displej průhledový (head-up).

Zatímco z profilu se nový Golf zas až tolik nezměnil, přední část je zcela nová. Užší světla jsou zde díky tomu, že nic jiného než diody už nedostanete
Interiér se nese ve znamení velkých displejů a minima tlačítek. Digitální přístrojový štít a multimediální systém je standardem všech výbav

Obecně se pracoviště řidiče dost změnilo. V podstatě všechny pevné ovladače jsou minulostí, což umožnilo zcela nové pojetí středové konzole, kde v případě automatu najdete miniaturní volič. Fakt, že se bude vše ovládat přes displeje, navazuje na to, co Volkswagen zmiňoval při představování modernizovaného Passatu:

https://autobible.euro.cz/modely-volkswagen-budou-umet-vse-ale-dovoli-vam-jen-to-za-co-si-zaplatite-prvni-takovy-je-novy-passat/

I ten cenově nejdostupnější Golf bude umět spoustu věcí, ale zpřístupněny budou ty funkce, které si zaplatíte. Stejně jako Passat pak bude možné Golf také odemykat chytrým telefonem a samozřejmě nepřijdete ani o vzdálený přístup. To vše je možné díky vestavěné SIM kartě zajišťující připojení vozu na internet.

Mimořádně široká nabídka motorizací 

Osmá generace přichází s mimořádně širokou nabídkou motorizací. Hned pět z nich je hybridních, ale zájemci o klasickou pohonnou jednotku stále nemusí nadávat. Volkswagen nabídne jak zážehové tří- a čtyřválce, tak dieselové dvoulitry. Automobilka také rovnou slíbila příchod sportovních dvoulitrových variant.

Označení eTSI na zádi symbolizuje přítomnost mild-hybridní pohonné jednotky. Volkswagen nabízí hned tři varianty. Zatím si ale můžete pořídit ještě také čistě spalovací verze. Uvidíme, jak dlouho v nabídce vydrží

Už teď máme potvrzeno, že i v osmé generaci se dočkáme Golfu GTI, ještě ostřejšího GTI TCR i vrcholného R. Maximum nejrychlejších Golfů zůstane stejné, tedy 221 kW (300 k). Rodinu sportovních modelů doplní naftové GTD. Přehled motorů aktuálně oznámených pro VW Golf opět najdete níže.

Tabulka: Přehled motorizací dostupných pro nový VW Golf

[wpsm_comparison_table id="1060" class=""]

Sluší se podotknout, že obě verze naftového dvoulitru budou dostupné s manuálem i automatem, přičemž výkonnější diesel lze doplnit také o pohon všech kol. Podle automobilky tyto motory patří k nejčistším na trhu. Produkují o 80 % méně oxidů dusíku než v případě dosluhující generace. Svůj podíl na tom má systém Twin Dosing, o kterém jsme psali před časem:

https://autobible.euro.cz/volkswagen-predstavuje-technologii-ktera-snizi-u-dieselu-produkci-nox-o-80-procent-superb-uz-ji-ma-take/

Mild-hybridní eTSI představuje jednu z technických novinek. Jedná se zážehový motor TSI doplněný o startér-generátor připojený k motoru řemenem. Systém pracuje s napětím 48 V a lithium-iontovou baterií. Naproti tomu plug-in hybridní Golf používá motor 1.4 TSI, elektromotor a šestistupňovou převodovku DSG. Baterie má kapacitu 13 kWh, což zaručuje slušný dojezd v elektrickém režimu. Slabší varianta je naladěná na 150 kW (204 k), silnější GTE nabídne dokonce 180 kW (245 k). Volkswagen rovněž počítá s motorizací 1.5 TGI, tedy s variantou spalující CNG. Naopak oficiální materiály vůbec nezmiňují nástupce varianty e-Golf. Tuhle roli logicky přebírá nový Volkswagen ID.3.

Poprvé dokáže komunikovat s okolím

Asistenčních systémů má nový Golf na rozdávání, ale o žádné vyloženě radikální překvapení se nejedná. Osmá generace této ikony následuje modernizovaný Passat. Nechybí tudíž plně adaptivní světla, schopnost jet téměř samostatně do rychlosti 210 km/h nebo automaticky brzdit před zatáčkami. Novinkou je ale komunikace Car2X. Golf je první model značky, který komunikaci s okolím nabízí.

Podobně jako modernizovaný Passat nabídne armádu asistenčních systémů také Golf. Samozřejmě bude k dispozici i řada jízdních režimů

Vůz bude schopný odesílat a přijímat různé zprávy. Fakticky tak bude komunikovat s automobily pohybujícími se v okolí 800 metrů, ale také s infrastrukturou, jako jsou například inteligentní semafory. Protože Car2X podléhá evropskému standardu, komunikovat tímto způsobem budou umět auta různých značek, nikoliv pouze Volkswagen. Řidič pak v předstihu dostanete zprávu o tom, že má v cestě nehodu, porouchané vozidlo, nebo že se blíží ke konci kolony.

Volkswagen Golf vstoupí na trh letos v prosinci a jak už bylo řečeno, spoustu věcí prezentovaných v rámci této premiéry najdeme také o něco později u nové Octavie. K dispozici budou výbavy Golf, Life, Style, R-Line a GTE. Německá automobilka ale vůbec poprvé umožní vůz „dovybavit“ i dodatečně. Prvky jako adaptivní tempomat, automatické přepínání dálkových světel, navigace, možnost bezdrátově připojit iPhone, Wi-Fi hotspot nebo chytré hlasové ovládání budou umět všechny varianty a Volkswagen pouze umožní jejich aktivaci.

Co nabídnou jednotlivé výbavy VW Golf 2020? style=soft box_color=#1DACE8

Golf

Základní výbavy obsahuje: Diodová světla, startování tlačítkem, digitální přístrojový štít, multimediální systém s displejem o velikosti 8,25", We Connect, We Connect Plus, automatickou klimatizaci, Lane Assist, Front Assist, rozpoznávání chodců nebo systém Car2X.

Life

Druhá úroveň přidá 16palcová litá kola, bezdrátové dobíjení telefonů, možnost připojit bezdrátově telefon, ambientní osvětlení, středovou loketní opěrku vpředu, ParkPilot, City Light.

Stlye

Třetí výbava je zároveň vrcholem standardní nabídky. Oproti předchozím přidává 17" litá kola, chromové detaily na vnější karoserii, sportovní sedadla, kůží potažený volant a řadicí páku, přisvěcování do zatáček, dynamické blinkry, třízónovou klimatizaci nebo Travel Assist.

R-Line

Výbava R-Line sází zejména na sportovní vzhled. Jiné jsou proto nárazníky, 17" kola, vnější karoserie dostala leskle černé detaily, vzadu je difuzor, v interiéru sportovní sedadla, hliníková hlavice řadicí páky, nechybí kontrastní prošívání nebo ocelové pedály.

sumi (neregistrovaný)
Za mne tragický krok VW , auto je užší , a hlavně nižší...placatejší už snad být nemůže ! Předek divně připlácnutý , světla ala korea. Zadek i boční linie je ok. Největší hrůza je interier...to je jak hrát play station , a ne řídit auto Digi štít je děs , a chybějící tlačítka katastrofa..kde je ergonomie VW ? Trčící tablet moc nemusím i jinde.. Jediná sedadla vypadají výtečně..to však nestačí. Pokud tohle je budoucnost VW , DÍKY už další VW NECHCI ! Jsem moc zvědav , co časem vyberu za auto , rozhodně bude bez tabletu a s tlačítky.
JohnST (neregistrovaný)
Tento trend dotykoveho ovladania je chory a specialne do auta nevhodny, nakolko neviem ci som dany ukon urobil. Normalne ovladace neodvadzaju pozornost. Z dotykovych ovladacov je clovek neisty a nervozny co je svojim sposobom az nebezpecne. Tak ako stary ludia zostavaju pri tlacidlovych telefonoch ja zostanem pri klasickych ovladacoch.
  • Našli jste v článku chybu?