Z VW Golf se stane „prémiovka“. Cenově citlivější zákazníci musí jinam

  • Do představení nové generace VW Golf už mnoho času nezbývá

  • Stane se z něj ale premiový hatchback s vyšší cenovkou

  • Základní verze totiž už nedokážou soupeřit s levnější konkurencí

  • Pro levnější hatchbacky musíte k Seatu nebo Škodě

Výroba nové generace Volkswagenu Golf se rozběhne za necelý rok. Automobilka naplánovala spuštění výroby na červen 2019, což prozradila na konferenci pro subdodavatele počátkem letošního roku. Ačkoli se základní koncepce Golfu nezmění a i modulární platforma MQB projde menší evolucí, přeci jen se celkové vnímání značky „Golf“ má posunout.

Design bude jen decentní evolucí současných tvarů. Podle automobilky si zákazníci rozhodně Golf s ničím nespletou a budou ho umět ihned zařadit. Pouze se tvar přídě a provedení některých detailů upraví v souladu s aktuálním designovým jazykem značky a moderními trendy. Ale na pohled to bude pořád Golf.

Doporučujeme: Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli

Volkswagen se rozhodl, že Golf už nebude hrát roli levného hatchbacku, protože je technicky poměrně komplikovaný a boj s cenově agresivnější konkurencí je pro něj stále obtížnější. Jak píše britský Autocar, Volkswagen posune Golf výše. Chce s ním cílit na klienty Mercedesu třídy A, BMW řady 1 a především lákat zákazníky vyšších tříd, aby se nebáli jít o segment níž.

Golf bude podle informací Autocaru širší a prostornější, i když na délku a výšku moc nenaroste. Automobilka úpravou platformy lépe využije vnitřní prostor. Pocit prémiovosti má nabídnout především digitální interiér s minimem tlačítek, což už před časem naznačil šéf designu VW Klaus Bischoff, když prohlásil, že Golf projde „totální digitalizací“. Milovníci klasických tlačítek tak mohou jen doufat a modlit se, aby jim Volkswagen aspoň nějaká nechal. Zároveň bude Golf vybaven moderními asistenty a systémem částečně autonomní jízdy.

Modernizace platformy MQB a použití lehčích materiálů se má podepsat na celkovém snížení hmotnosti nového Golfu až o 50 kg. To má pomoci hlavně tabulkovým emisím, ale reálné spotřebě také. Pod kapotu se dostanou poprvé mild-hybridní systémy pohonu, motory s vypínáním válců a podobně. Golf bude první velkosériový a hlavně „dostupný“ mild-hybrid koncernu VW.

Doporučujeme: Ostré hatchbacky jsou s námi skoro 50 let. VW Golf GTI nebyl první

Samostatná elektrická verze se ale nepřipravuje, ačkoli mild-hybrid s 48V elektrickou soustavou a plug-in hybrid v nabídce budou. Pro plně elektrické modely chystá Volkswagen vlastní značku I.D. a jinou, vhodnější platformu. Platforma Golfu sice umožňuje zástavbu akumulátorů, ale přeci jen je stále uzpůsobena pro klasický spalovací motor.

Volkswagen bude samozřejmě prodávat i „základní“ verzi Golfu, ale i ta základní bude přeci jen velkoryseji vybavena moderní a drahou technikou. Pro cenově citlivější zákazníky má VW ve svém koncernu jiné značky, konkrétně Škodu nebo Seat. Takže kdo by chtěl klasický pětidveřový hatchback, ale má napnutý rozpočet, může si počkat třeba na novou Škodu Rapid.

Z VW Golf se stane „prémiovka“. Cenově citlivější zákazníci musí jinam
Ohodnoťte tento článek!
4 (80%) 5 hlas/ů

1 komentář

PŘIDAT KOMENTÁŘ: