+

  • Nabízený komfort 
  • Příznivá spotřeba 
  • Velikost interiéru 
  • Rozumná cena 

  • Nenajdete zde ani náznak zábavného řízení 
  • Nové asistenční systémy jsou občas spíše otravné než užitečné 
  • Ovládání všeho přes dotykový displej není praktické 

Toyota Corolla tak trochu upadla na českém trhu v zapomnění. Důvodem je fakt, že automobilka nabízí pětidveřové verze pod názvem Auris, zatímco jméno Corolla nese pouze tříprostorový sedan. Ten si sice na českém trhu vede ve své kategorii velmi dobře (minulý rok bylo prodáno 635 exemplářů), ale Auris je prodejně mnohem úspěšnější (1417 exemplářů v roce 2016).

U nás tedy není o Corollu až tak velký zájem, nicméně v globálním měřítku to rozhodně neplatí. Tenhle japonský sedan je nejprodávanější Toyotou vůbec. Tvoří zhruba čtvrtinu světových prodejů značky. Minulý rok se Toyota stala automobilkou s největšími celosvětovými prodeji. Podle Jato Dynamics dosáhla na 7,2 milionu prodaných vozů, čtvrtina z toho je 1,8 milionu. Jen si představte to množství… No a když musíte v tomto kontextu sáhnout na váš nejprodávanější model, je to ještě větší věc, než když nasazujete rozdělená světla na u nás tolik oblíbenou Octavii.

Moc se toho nezměnilo 

Toyota představila modernizovanou Corollu téměř přesně před rokem. V pořadí už jedenáctá generace se ale žádné zásadní novinky nedočkala. Vzhledem k prodejnímu úspěchu k tomu přirozeně nebyl ani důvod. Změny jsou především kosmetické a ty největší se udály vpředu.

_DSC0808
Modernizovanou Corollu poznáte především podle většího a agresivnějšího nárazníku, respektive podle úzkých světlometů
_DSC0792
Také koncová světla jsou nová. Vzadu přibyla rovněž chromovaná lišta na víku zavazadelníku, což by mělo auto opticky rozšířit

Modernizace pozměnila tvar předního nárazníku i světla, která jsou nově užší a která mohou být diodová. Na karoserii se objevily chromované detaily (třeba lišta na víku zavazadelníku) a zákazníci dostali na výběr tři nové odstíny barvy karoserie. Do interiéru se v rámci faceliftu nastěhoval upravený přístrojový štít s barevným TFT displejem, nový multimediální systém a panel klimatizace převzatý z Priusu.

Doporučujeme: Test Lexus GS F — Unikátní nejen atmosférickým osmiválcem

V praxi vypadá současná Corolla moderně. Její design se rozhodně nedá označit za nudný. V interiéru to už ale neplatí. Ten je především jednoduchý, přehledný a řidiči nabízí velmi dobrou ergonomii. I když bez chyb to úplně není. Zvyknout si budete muset na poměrně malý rozsah seřízení volantu a nepotěší ani nutnost dotykově ovládat na středovém displeji úplně vše.

_DSC0827
Upravený přístrojový štít s barevným displejem, nový displej multimediálního systému a panel klimatizace z Priusu, to jsou hlavní novinky v interiéru. Ten ale potěší především nabídkou prostoru

Já vím, přijde zákazník do showroomu, sedne si do auta a prodejce mu na dotykové liště předvádí, jak efektně lze upravovat hlasitost posunem prstu nahoru, nebo dolů. Zkuste si ale tohle provádět za jízdy. Potkáte první větší nerovnost a rázem vám audio začne hrát tak nahlas, div že vám to neutrhne hlavu. Řešení naštěstí existuje — některé funkce lze ovládat také tlačítky na volantu.

Řekněme si ale otevřeně, že Corolla nikdy nebyla přehlídkou multimediálních (ani jakýchkoliv jiných) nejmodernějších výstřelků a platí to také o jedenácté generaci. Její hlavní předností není nic jiného než praktická stránka věci. To auto je uvnitř obrovské!

Rozvor shodný s Avensisem 

Kdo chce v našich končinách vysoce prostorný vůz podobné velikosti, rovnou sáhne po Octavii. Té se opravdu moc modelů na trhu nevyrovná, ale Corolla je překvapivě blízko, přestože tak na první pohled nevypadá. Zejména vzadu najdete před koleny nečekaně hodně místa a to i tehdy, když se za volant posadí člověk vzrůstu průměrného basketbalisty. Důvod? Dlouhý rozvor.

Prostor pro cestující (cm) Toyota Corolla
Šířka v úrovni loktů vpředu 147
Šířka v úrovni loktů vzadu 146
Prostor pro hlavu vpředu min/max. 92/100
Prostor pro hlavu vzadu 89
Minimální prostor pro nohy vzadu 18
Maximální prostor pro nohy vzadu 44
Prostor pro zavazadla (cm) Toyota Corolla
Šířka mezi bočnicemi 96
Výška po plato 54
Délka ložné plochy 99
Výška nakládací hrany 72

Současná Corolla dostala rozvor náprav dlouhý přesně 2,7 m, což je hodnota identická s (o třídu větším) Avensisem. Mimochodem, ani Octavia s rozvorem 2686 mm na tohle číslo nestačí. Navíc Corolla nikdy nepočítala s přítomností pohonu všech kol, takže je podlaha vzadu dokonale plochá a to se pro nohy zadních cestujících také hodí. Menší omezení čeká pouze co do místa pro hlavu, což je ale u sedanů celkem běžné.

_DSC0812 _DSC0813 _DSC0817 _DSC0821

Nakonec nezklame ani objem zavazadelníku 452 litrů, který navíc můžete zvětšit sklopením opěradel. U Corolly ovšem opěradla neodjistíte tlačítkem umístěným hned u dveří, sedadla mají tohle tlačítko naopak na své vnitřní straně. Smířit se musíte také s relativně malým vstupním otvorem do zavazadelníku. Vyčítat ovšem tuto skutečnost tříprostorovému sedanu je stejné, jako kdybyste si stěžovali na to, že ve vegetariánské restauraci nedostanete vepřové.

Motor ze staré školy

Atmosférické jednotky nejsou v dnešní době příliš obvyklé. Také Toyota už nasadila k některým svým modelům přeplňovanou zážehovou dvanáctistovku. Corolly se to ale netýká. V nabídce najdete přeplňovaný pouze vznětový motor, obě zážehové alternativy jsou atmosférické. Základem je čtyřválec 1.33 Dual VVT-i (73 kW/99 k), což je motor určený pro hodně nenáročné řidiče. Ona totiž ani testovaná šestnáctistovka, která je tím nejsilnějším, co můžete dostat, není žádný stroj na emoce, i když umí s relativně lehkou Crollou slušně zahýbat. Pro úplnost dodejme, že loňský facelift u motorů nezměnil vůbec nic.

Doporučujeme: Toyota chce prodávat své hybridní pohony konkurenci. Pomůže to zlevnit hybridy

Testovaný zážehový čtyřválec využívá nepřímý vstřik paliva a proměnný zdvih sacích ventilů. Jeho maximem je 97 kW (132 k) a 160 Nm. Sáhnout můžete po manuální šestistupňové převodovce nebo po bezstupňovém automatu Multidrive S. Nás se týká první možnost. Oficiálně tato Corolla zvládne sprint z nuly na 100 km/h za rovných deset sekund a nejvíce se rozjede na 200 km/h. My jsme naměřili dynamiku o sekundu horší, ale to můžeme klidně přičíst na vrub zimním pneumatikám.

Naměřené hodnoty Toyota Corolla 1.6 Valvematic
ZRYCHLENÍ Z MÍSTA
0-50 km/h (s) 4,0
0-100 km/h (s) 11,0
0-130 km/h (s) 17,1
0-150 km/h (s) 23,9
ZRYCHLENÍ PRUŽNÉ
30-50 km/h (s) 1,5
50-70 km/h (s) 2,5
80-120 km/h (s) 7,3
130-150 km/h (s) 6,8

Jakmile se dostanete do vyšších otáček (ideálně nad pět tisíc), zrychlení je velmi příjemné. Motor se nechá vytočit až zhruba na 6700 ot./min. Problém je pouze v tom, že dnešní zákazníci si už na tento charakter většinově odvykli, takže mají tendenci považovat vůz automaticky za líný. V nízkých otáčkách se logicky nepřeplňovaná šestnáctistovka všem těm přeplňovaným tříválcům vyrovná jen těžko.

_DSC0787
Corolla s motorem 1.6 Valvematic není pomalá, ale motor je potřeba točit a na to si už zákazníci většinově odvykli. Velmi příznivá je ovšem spotřeba

Na druhou stranu tu ovšem máme jednu zajímavou výhodu. Atmosférická Corolla vykazuje poměrně příznivou spotřebu. Ta se běžně pohybuje kolem sedmi litrů, ale hlavně — plus mínus za sedm pojedete skoro vždy. Tenhle čtyřválec není zdaleka tak citlivý na zatížení jako malé přeplňované jednotky, které si při rychlé jízdě neváhají říci klidně o deset a více litrů. A diskutabilní to je nakonec také při klidné jízdě. Pokud pojedete plynule do rychlosti 120 km/h, Corolla se bezpečně vejde pod šest litrů.

Emotivní je opravdu jen design 

Modernizovaná Corolla vypadá docela dynamicky, ne-li přímo emotivně. Výrazný nárazník, úzká světla, sedmnáctipalcová litá kola… Emotivní je ale opravdu jen design. Jak dojde na jízdní vlastnosti, emoce se rychle vytrácí. Corolla je v tomto směru typickou Toyotou. Ani náhodou nelze říci, že by byl podvozek špatný, ale jakmile projedete prvních pár zatáček ve větší rychlosti, touha prohánět se po okreskách vás okamžitě přejde. Raději začnete zjišťovat, jak úsporný benzinový čtyřválec dokáže být.

Doporučujeme: Nejbezpečnější auta letošního roku podle Euro NCAP: Prius, Ioniq a Tiguan

Corolla je nudná, no a co? Na zábavu tu je přece GT86 nebo chystaný Yaris GRMN. Japonský sedan je určen především na ty nejobyčejnější denní jízdy. Ty mu jdou skvěle. Pokud nebudete motor honit po dálnicích v německých rychlostech, je interiér příjemně tichý. Podvozek si poradí i s velkými nerovnostmi, řízení je celkem obstojné a převodovka velmi přesná. Navíc ta japonská jednoduchost, kdy po vás auto nic nechce a netlačí vám do hlavy tisíce informací, má pro všední cestování své kouzlo. Subaru by mohlo vyprávět…

_DSC0761
Corolla nejezdí špatně, i ostrou jízdu zvládne, ale zábava to prostě není ani trochu. Pokud jde ovšem o běžné denní cestování, je to výborný automobil

Nově vám bude při jízdě asistovat několik systémů sdružených pod pojmem Toyota Safety Sense. Corolla dostala kameru a díky ní nabízí přednárazový systém, hlídání jízdních pruhů, rozpoznávání značek a automatické přepínání dálkových světel. Od druhé úrovně výbavy Active jde o součást základní výbavy.

Jakkoliv to takto napsané zní dobře, systémy v praxi moc dobře nefungovaly. Upozornění na vyjetí z jízdního pruhu je pouze akustické, takže vás Corolla nezachrání, pokud byste nereagovali. Přepínání dálkových světel až příliš často ignorovalo protijedoucí řidiče, přičemž ti pro takové chování samozřejmě pochopení nemají a rádi vám oplatí stejnou mincí. Například koncern Volkswagen nabízí propracovanější a lépe funugjící asistenty. Jenže…

Doporučujeme: Toyota Yaris prodělala facelift a dostala nový motor 1,5 l

Toyota doplnila facelift Corolly o zajímavou cenu. Testovaná výbava Executive má úplně vše od duální klimatizace přes bezklíčkový přístup, až po navigaci nebo zmíněný přednárazový systém. Připlácet můžete v podstatě už pouze za absolutní drobnosti (třeba 800 Kč za povinnou výbavu, což je trochu ostuda) nebo za barvu karoserie. V akci pak takto vybavený a velmi prostorný sedan vyjde na necelých 470 tisíc korun.

Auto bez duše 

Je pravda, že jsme se v redakci o Toyotu Corolla nehádali. Zcela upřímně nejde o příliš zajímavé auto. Respektive to není vůz, který by na sebe nějakým způsobem na první pohled dokázal upoutat vaši pozornost, ale své výhody má a výhody to rozhodně nejsou zanedbatelné.

Kromě příznivé ceny jde především o pohodlí a prostor uvnitř. Jestli sháníte nějaký vůz pro to úplně obyčejné denní cestování z bodu A do bodu B a zpět, možná pochopíte, proč je Corolla celosvětově tak žádaná. Moment, není právě to obyčejné denní cestování provozem, ve kterém strávíme vůbec nejvíce času?


Cena testovaného vozu: 509 900 Kč
Cena testovaného vozu včetně příplatkové výbavy: 538 500 Kč


Technické údaje Toyota Corolla 1.6 Valvematic
MOTOR
Konstrukce: zážehový řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč; nepřímé vstřikování paliva
Plnění: atmosféricky plněný motor
Zdvihový objem válců (cm3): 1598
Ventilový rozvod: DOHC, 16 ventilů
Vrtání x zdvih (mm): 80,5 x 78,5
Nejvyšší výkon (kW/min-1) 97/6400
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 160/4400
Kompresní poměr: 10,7:1
Převodovka: 6stupňová manuální
Poháněná kola: přední
JÍZDNÍ VÝKONY
Akcelerace 0-100 km/h (s): 10,0
Nejvyšší rychlost (km/h): 200
Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná (l/100 km) 8,0/4,9/6,0
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Délka (mm): 4620
Šířka (mm): 1775
Výška (mm): 1465
Rozvor náprav (mm): 2700
Rozchod kol vpředu/vzadu (mm): 1529/1534
Poloměr otáčení (m): 5,6
Provozní hmotnost bez řidiče (kg): 1270
Nejvyšší přípustná hmotnost (kg): 1775
Objem zavazadlového prostoru (l): 452
Objem palivové nádrže (l): 55
PODVOZEK A PNEUMATIKY
Zavěšení vpředu: McPherson
Zavěšení vzadu: torzní příčka
Řízení: hřebenové s elektromechanickým posilovačem
Pneumatiky vpředu: 215/45 R17
Pneumatiky vzadu: 215/45 R17
Test Toyota Corolla 1.6 Valvematic: Auto bez duše
Ohodnoťte tento článek!
4.4 (88.24%) 68 hlas/ů
PŘEHLED RECENZE
Image a styl
Výkon a dynamika
Jízda a zážitek
Pohodlí a všestrannost
Cena a výbava
Sdílejte

18 KOMENTÁŘE

  1. Meral som pruzne zrychlenie 80-120 tej Toyoty na trojku a sestku. Na Vami udavanu hodnotu 7.3 sekundy som sa s 1 cestujucim nedostal ani nahodou – Toyka to dala za slabych 11 sekund. A na sestku ? Za nekonecnych 25 ! Merane cez OBDII zasuvku aplikaciou Torque Pro, cize ziadne stopky v ruke a odhadovana rychlost z tachometra.

    • Maš pravdu ja neviem čo je na nej nudne keď ju postavím k Octavii tak Octavka musí mať pocit že zaspala dobu. Interier o triedu lepši a priestranejši ako v Octavke. Motor 1,6 atmosfera istota nie ta 1,0 TSi akože najlepši motor všetkých čias po 1,9 Tdi samozerejme od škody- škodovka by mala viac investovať do dizajnu a vývoja motorov ako platiť “objektivne” testy po rôznych motoristických časopisoch a mot. stránkach. Ved len si spomenme ako prišiel 1,2 HTP motor niečo fantastické lepší v tom čase nemal nikto podľa testov a kde je teraz po roztrhaných rozvodoch a iných pataliach v zabudnutí ale v čase kedˇvyšiel poražal v testoch konkurenciu jedna radosť. Tak takto je to s testami kde figuruje voz Škoda v hoci ktorej triede.

  2. Za mne, perfektní rodinný vůz. Netrpím obsedantní porucho, že bez velkého kufru nic neznamenám. Mám automat s 1.6 a jsem nadšený. Srovnání mám se sedmistupnovou DSG ve Škodovce, která se fakt sere a přístup autorizovaného servisu byl zoufalý.
    Auto je línější, ale na druhou stranu komfortní a hlavně je to atmosféra. Než nam unie zakáže motory, je to vlastně poslední šance zajezdit si s autem, ktereé se nese… a vydrří.

  3. To píšou lidi, kteří o autech nic neví a živí je koncern ww aškoda. Jezdím jen v toyotách ano ne všechny se mi líbí, ale vždycky dojedu. S německými auty mám jiné zkušenosti

  4. Docela by mne zajímalo kde vzal autor informaci,že automatické přepínání světel funguje špatně a se zpožděním. Syn má novou Corollu s Led paketem tzn. Led denní svícení,Led zadní světla a přední Bi-Led dálkové i potkávací.Tak jsem se ho ptal jak je spokojený s automatikou světel a říká,že u žádného nového auta se kterým kdy jezdil (Škoda,VW,Audi,Ford) to nikdy moc nefungovalo,až teď. Tak jsem si ji půjčil na noční projížďku a opravdu. Tak hbitou reakci jsem opravdu nečekal. Na začátku obce automaticky potkávací,na konci dálkové a kdykoli se objevilo auto v protisměru,nebo jsem nějaké dojížděl během setiny sekundy se světla přeply.Zkoušel jsem to manuálně a i když jako řidič z povolání mám reakce rychlé,na Toyotu jsem se nechytal.Takže fakt nechápu článek.dokonce jako u jednoho z mála aut si můžete v uživatelském menu nastavit citlivost senzoru šera,takže se vám nestává,že pokud při denní jízdě vjedete pod most,nebo krátký tunel nezapnou se vám světla okamžitě jako u jiných aut…

  5. Corolla byla vždy autem na ježdění. Pokud někdo potřebuje závoďák, tak nesáhne po podobném voze. Atmosferický motor s nepřímým vstřikem je zárukou bezproblémového provozu a ten od auta očekávám na prvním místě.

  6. Nudné auto? Nudné auto je to pouze ve chvíli, když chytnu někoho před sebou, pak ale stačí krátká rovinka a problém je vyřešen během pár sekund. Časované ventily jsou opravdová delikatesa pro vášnivé řidiče a komfort při ostré jízdě je naprosto dostačující. Corolla sedí na silnici perfektně, sedačky mají výborné boční vedeni a řidič tak nemá pocit, že z ní brzo vypadne. Posilovač řízení ve vyšších rychlostech příjemně ztuhne a řížení je potom velmi přesné.

    Automatických světel jsem se původně bál, netušil jsem, ale jak přesný tento systém dokáže být. Teď jezdím pořád s automatickými světly a můžu se věnovat čistě jenom řízení a neřešit jestli někdo pojede proti.

    Duši to auto opravdu nemá, ani v jednom kole pokud vím. Auta, co mají duši jsou jistém ohledu jedinečný a to tím, že si dělají, co chtěj bez ohledu na situaci. Corolla dělá přesně, co chci já a ani “duše” v kouzelný lampě nebude takový služebník.

    Ale abych jenom nevyvracel nepravdivá tvrzení. S jedním musím souhlasit, jak již autor článku zmínil, podvozek je opravdu hlučný, ale jen při jízdě na štěrku, kdy kamínky naráží do podběhu kol a to se potom ozývá v interiéru. Kromě tohoto neduhu je interiér výborně odhlučněný a díky 6 reproduktorům i skvěle ozvučený.

  7. Najeto prvních 5000, nechal jsem si udelat keramickou ochranu laku a drandím vesele po českých silnicích. Upřímně, to auto není sexy, ale je pohodlné, příjemné na svezení… A u DSG mi v 3700 měnila Škodovka mechatroniku, takže už jsem tu srágoru z MB vlastně překonal:)))

  8. Z celého komentu mi vychádza že pán redaktor je asi agent koncernu , nedokáže jazdiť .tie spotreby čo dáva sú 2 litre vyššie ako skutočnosť,oktavke golfu s kľudom zmizne ak nemá 150 PS , priemernú ročnú spotrebu mám do6 litrov neviem tu dať foto po 170 km 4,5 l, síce z Liptova do Trenčína čo je trochu z kopca za 2 hodiny popod Strečno,no ale už aj koncern trošku skraslil po 20 rokoch oktavku ktorá má nepohodlný tunel neviem načo keď Corolla má komplet c celom interiéri rovnakú teplotu aj pri nohách

  9. zdravim, moja skusenost: mal som avensis 2.0 /5rokov/, corollu 1.4 /5rokov/, dalsiu corollu 1.6 VVTI tiez roky.. mozem potvrdit nudne jazdne vlastnosti ! ale neskutocne spolahlive auta resp.motory, ani jedno auto nebolo v servise (neprehnam) a to som ich kupoval ojazdne (vsetky benzin), toto nepochopi nikto kto Toyotu nejazdil roky..proste pozrite sa niekde aj napr do Ruska (smerom k AZII a Japonsku) .. tam je 80perc. aut na ulici Toyota.. svet je zaplaveny touto znackou a to o niecom hovori.. to len my tu na malinkom Slovensku nevidime… auta ktore naozaj sluzia nezlostia ! Inak ovela lepsi zazitok jazdne vlastnosti bol moj japonsky Nissan Almera/Primera ale to uz je ina tema. Pekny den a dakujem Toyote ze za 15rokov som nemusel riesit ziadne poruchy motora, elektroniky len bezny lacny servis. Cau a Zdar !

  10. Pointa je v tom, ze jsou vsichni zvykli na turbo diesely, boji se tu atmosferu vytacet a pak jsou clanky ve stylu jak moc nudne to auto je. Pro lidi, kteri si mysli, nesmim to auto vytacet jinak mi raketove stoupne spotreba….ani omylem. 🙂

  11. Na současnou Corollu jsem četl mnoho testů. Od amerických, přes filipínské a dokonce i arabské, nebo dokonce německé. A jedině u nás se setkávám s tím, že by snad kompatní sedan měl být zábavný… Jediný, kdo snad touží po zábavě za volantem, jsou čeští novináři. Všichni ostatní – majitelé, potencionální kupci, to mají naopak. Nemusí se o tom vůbec starat…Dokonce i němci jsou schopni napsat,že auto je příjemně pohodlné a jakoby “nad věcí” – místo kritiky, že to nejezdí jako sporťák…

  12. Než jsem ji loni kupoval, měl jsem na konci výběru už jen 2 varianty: Mazda 3 (srdce) x Corolla (rozum). Vyhrál rozum a nelituji toho. Škodovka nebyla vůbec v mém výběru. Pokud někdo považuje za zábavu a adrenalin řešení poruch a závad, pak je Corolla opravdu nudná – jezdí bezpečně, spolehlivě a levně – opravdu nuda. To přepínání dálkových světel autor článku buď vůbec nezkoušel, nebo je úplně mimo. Je naprosto rychlé, přesné a spolehlivé. Ano, motor je potřeba více vytáčet, ale to je vlastnost atm. motorů! Spotřeba se při vyšších otáčkách příliš nezvyšuje – na rozdíl od těch maloobjemových foukaček. Mile mě překvapila cenou, pohodlím a prostorem. Snad jediné, co bych vytknul, je slabé odhlučnění od podběhů …

  13. Ja to auto mam ale takovou snušku debilit co napsal tento pisalek to je za hranou. Tato Corolla prfektne jede a je radost s ni jezdit . v jinych testech dostava skoro plny pocet bodu jen tady nejaky debilek pisalek na ni vylil kybl sraček . Spotreba cca 6litru a super jizdni vlastnosti . Fakt nechapu

  14. V12, neviem ci si meral do kopca, alebo ma tvoj cestujuci 400 kg, ale ja viem zrychlit na corolle z 80-120 km/h za udavanych cca 7.5 sekund. Aj na webe sa da najst kopec videi, ako to zrychluje. Na 3. prevod do 8 sekund, noha na podlahe, ak mas rychle nohy a ruky, tak 2-3 a je to tesne nad 7 sekund. Nastastie, taketo merania robi kopec nadsencov a novinarov z roznych krajin, takze ak internacionalne panuje nazor, ze je to 7.5 sekund pri x meraniach na x roznych miestach s x vodicmi, tak to asi tak bude. Samozrejme, vzdy sa najde nejaka odchylka merania. Tvojich 11 sekund je proste blud. Kludne sprav video, potom mozme hladat, kde nastala chyba 🙂 (aj ked ja uz asi tusim…). Druhym dychom dodavam, ze ideal by bolo namerat 6 sekunda menej. Skoda, ze do corolly nemontuju 1.8…

PŘIDAT KOMENTÁŘ: