Koncem sedmdesátých let začala Tatra vyvíjet otevřené provedení modelu 613, které mělo sloužit jako přehlídkový vůz. Nakonec vzniklo dohromady pět exemplářů. Dva vozily vládní představitele v Praze, další dva v Bratislavě a jeden sloužil coby záložní automobil. Všech pět dostalo černý lak karoserie a červený interiér. Pokud se vám Tatra 613-K (jako kabriolet) líbí, aktuálně si můžete jeden podobný exemplář pořídit. Má to ovšem háček. Velký háček.
Doporučujeme: Tatra 700 — Poslední osobní Tatrovka byla ve své době nejrychlejším českým autem
Nabízená Tatra 613 (inzerát najdete zde) se sice tváří jako originál, ale o jejím původu panují pochybnosti. Ostatně i v inzerátu se píše, že jde o „nákladnou přestavbu“. Ta podle webu Tatra700 proběhla v roce 2006. Jako základ posloužilo prodloužené provedení Speciál.
Na rozdíl od originálních vládních exemplářů využívá vůz manuální převodovku.Ss tím souvisí třeba i detail v podobě běžného otáčkoměru. Vládní Tatry 613-K dostaly automat a místo otáčkoměru zabral ukazatel zařazeného rychlostního stupně. Jiný je rovněž interiér a konstrukce střechy.
Doporučujeme: Krásná Tatra 603 v dobrém stavu je na prodej. Sice v USA, ale zatím za pěknou cenu
Pokud vám nevadí skutečnost, že nejde o původní Tatru 613-K (její cena by dnes byla podstatně vyšší), nýbrž o repliku, pak může být nabízený vůz váš. Údajně je tento kabriolet ve výborné kondici a majitel si ho cení na 1,3 milionu korun. Jen se budete muset smířit se skutečností, že se příliš vlídného přijetí na nejrůznějších srazech nedočkáte, protože odborníci považují tuto přestavbu za nenávratné zničení vzácné Tatry 613 Speciál.