Výrobě osobních aut značky Tatra osud příliš nepřál. Zatímco mladoboleslavská Škoda se po změně společenských poměrů v roce 1989 dostala do dobrých rukou a stala se z ní uznávaná automobilka po celém světě, na Tatru se zapomnělo. O automobilku, která technologicky ustrnula v sedmdesátých letech, neměl nikdo valný zájem.
![Tatra 700 (4)](https://i.iinfo.cz/images/289/Tatra-700-4-300x200-orig.jpg)
![Tatra 700 (5)](https://i.iinfo.cz/images/299/Tatra-700-5-300x200-orig.jpg)
Tatra 700 poprvé vyjela v roce 1996 jako poslední modernizace typu Tatra 613. Ten se začal oficiálně vyrábět už v roce 1974, takže se vlastně jednalo už o 22 let starou koncepci a konstrukci. Právě teď, na začátku dubna, uplynulo od představení poslední osobní tatrovky 22 let.
I přes snahu konstruktérů vůz modernizovat po designové a technické stránce se nejednalo o velký obchodní úspěch. V letech 1996 až 1999 vzniklo jen 72 vozů, většinou na zvláštní objednávku pro politickou reprezentaci. Movitější soukromníci v té době už dávali přednost modernější, lépe vybavené, bezpečnější a dynamičtější zahraniční konkurenci, například luxusním sedanům BMW řady 7, Audi A8 nebo Mercedesu třídy S. V silném konkurenčním prostředí se zkrátka Tatra 700 prosadit nedokázala.
![Tatra 700 (9)](https://i.iinfo.cz/images/469/Tatra-700-9-300x200-orig.jpg)
![Tatra 700 (7)](https://i.iinfo.cz/images/187/Tatra-700-7-300x200-orig.jpg)
Po „šestsettřináctce“ zdědil model Tatra 700 stejnou koncepci se vzduchem chlazeným osmiválcem vzadu nad poháněnou nápravou. Novinkou bylo především elektronicky řízené vstřikování paliva, což zlepšovalo kulturu chodu, průběh točivého momentu a spotřebu paliva.
Přišla také pětistupňová manuální převodovka. Motor měl nejprve objem 3,5 l a výkon 148 kW (201 k), později se objem zvýšil na 4,4 litru a výkon vzrostl na 172 kW (234 k). Zvažovalo se dokonce o zástavbě motoru V8 od BMW, ale od toho bylo nakonec opuštěno. Silnější provedení umělo podle údajů výrobce uhánět až 250 km/h. Ve své době tak byla Tatra 700 nejrychlejším českým sériově vyráběným vozem.
![Tatra 700 (6)](https://i.iinfo.cz/images/136/Tatra-700-6-300x200-orig.jpg)
![Tatra 700 (3)](https://i.iinfo.cz/images/426/Tatra-700-3-300x200-orig.jpg)
Tovární Tatře 700 nebyl uznán český rychlostní rekord. Upravené kupé sice umělo uhánět až 320 km/h, ale úřady tehdy uznávaly pouze jeden pokus za rok. A oficiální Tatrovku předběhl typ MTX V8, i když dosáhl nižší rychlosti.
Nejznámějším uživatelem Tatry 700 byl současný prezident Miloš Zeman, který poslední osobní tatrovkou jezdil jako předseda poslanecké sněmovny v letech 1996 až 1998 a později jako předseda vlády v letech 1998 až 2002.