Peugeot 508 SW dorazil na český trh. Má bezrámová okna a sedadla s německým certifikátem

přidejte názor
  • Peugeot 508 SW 2019 přichází na český trh

  • Stejně jako fastback se vůči konkurenci vymezuje zejména originálním designem interiéru i exteriéru

  • Benzinové motory PureTech už plní Euro 6.3, většina motorizací se standardně dodává s osmistupňovým automatem

  • V nabídce asistenčních systémů konečně najdeme adaptivní tempomat s plnohodnotnou funkcí stop & go i adaptivní vedení v jízdním pruhu

  • Předností Peugeotu 508 SW je skutečně mimořádná kultivovanost, resp. potlačení všech hlavních zdrojů jízdních hluků

  • Slabinou je dle očekávání vnitřní prostor (kufr má stejný objem jako ve Fabii Combi) a také svérázná ergonomie

  • České ceny Peugeotu 508 SW 2019 začínají na 770 000 Kč

Francouzská značka Peugeot oficiálně uvedla na český trh novou generaci kombi střední třídy Peugeot 508 SW. Stejně jako už prodávaný fastback se chce kombík vůči etablovaným modelům střední třídy vymezit zejména originálním stylingem interiéru i exteriéru. Snahu o maximální objem zavazadlového prostoru přenechává jiným.

Při délce 4778, šířce 1859 mm a výšce 1420 mm je Peugeot 508 SW 2019 o dva centimetry kratší, o dva centimetry širší a o výrazných 56 mm nižší než předchozí generace. Pozoruhodné je, že mezigeneračně se zkrátil rozvor náprav. Konkrétně o 24 mm, na 2793 mm. Ve srovnání s 508 fastback je model SW o dva centimetry vyšší a o čtyři delší. Zavazadlový prostor má objem 530 litrů v základní konfiguraci (tedy jako Škoda Fabia Combi) a 1780 po sklopení zadních opěradel. Rekordní hodnoty to nejsou, ale pro běžný život samozřejmě stačí.

PEUGEOT_508SW_TESTDRIVE_1118TC-32 Nový Peugeot 508 SW je kratší a nižší, ale širší než předchozí generace. Stejně jako fastback má nový kombík bezrámová okna, což je mezi kombíky rarita

V nabídce jsou dvě varianty zážehového motoru PureTech 1,6 l, 133 kW a (pro variantu GT) 165 kW. Dodávají se vždy s osmistupňovým automatem a už plní Euro 6.3. Diesely najdeme v ceníku dva, patnáctistovku o výkonu 96 kW a dvoulitr, který nabízí 120 nebo 130 kW. Menší diesel je jediný, který se dodává s manuální převodovkou, všechny ostatní mají rovněž samočinnou skříň EAT8. Automat, který pro PSA dodává Aisin, umí i funkci plachtění, v názvosloví Peugeotu „free wheeling“. V rychlostech 25 až 130 km vyřazuje ve vhodných chvílích na neutrál, čímž údajně snižuje spotřebu až o tři procenta.

https://autobible.euro.cz/peugeot-508-sport-engineered-budoucnost-sportovnich-peugeotu-je-dost-rychla-ale-hybridni/

Jestliže v některých segmentech platí nebo donedávna platilo, že ve vyspělosti asistenčních systémů nedrží PSA krok s nejlepšími, v případě Peugeotu 508 to pravda není. Může mít adaptivní tempomat s plnohodnotnou funkcí stop & go (konečně!) a také adaptivní vedení v jízdním pruhu. Řidič si může dokonce vybrat, zda má systém vést auto uprostřed pruhu nebo při některém okraji. Ve střední třídě nepříliš obvyklé je noční vidění s detekcí chodců a zvířat.

Sedadla Peugeotu 508 se pyšní masážní funkcí a také certifikátem AGR (Aktion Gesunder Rücken, v překladu Kampaň za zdravá záda). Uděluje ho německá komise složená ze zdravotnických odborníků různých specializací. Pochlubit se jím mohou mnohé Mercedesy a Opely, některé Volkswageny nebo aktuální Ford Focus.

https://autobible.euro.cz/videodojmy-peugeot-508-puretech-180-gt-line/

Na tiskové konferenci jsme se krátce posadili do benzinové i naftové varianty vrcholného modelu GT. Stejně jako v případě fastbacku je převládajícím prvním dojmem kultivovanost. Odhlučnění motoru i podvozku nemá daleko k luxusním sedanům nejvyšší třídy. Příjemné je, že od bezrámových oken se neozývá pískání nebo hučení, které by ticho na palubě rušilo. Řídicí software automatické převodovky jednoznačně upřednostňuje plynulost před okamžitými reakcemi, a to i ve sportovním jízdním režimu.

Stejně jako fastback zaujme i kombi logicky hlavně zákazníky, kteří chtějí něco výrazně jiného než mainstream. Tzv. i-cockpit v kombinaci s malým, nízko položeným volantem vyžaduje zvyk. Mohutná středová konzola utlačuje pravou nohu a dotykový displej je dost daleko, ale originalita se cení. Také materiály a textury působí velmi hodnotným dojmem.

Obligátní novinářská zkouška spočívající v posazení se „za sebe“ prozradí, že šampionem prostornosti nový Peugeot 508 SW opravdu není. Ale kdo vozí pravidelně vzadu dospělé? A pro děti v sedačkách je místa víc než dost.

PEUGEOT_508SW_1806STYP_203 Interiér s vysoko posazeným digitálním přístrojovým štítem není právě vzorem intuitivní ergonomie, ale design je futuristický, grafika displejů propracovaná a dojem z materiálů a kvality výborný. Sedadla se pyšní masážní funkcí i certifikátem ortopedické nezávadnosti

Ostatně fastback je ještě stísněnější a nezdá se, že by to zákazníkům vadilo. I kvůli sebevědomé cenové politice mu mnozí (včetně nás) prorokovali nepříliš oslnivé prodejní výsledky, ale za prvních pět měsíců letošního roku je Peugeot 508 s 208 registrovanými kusy pátým nejprodávanějším modelem střední třídy na českém trhu. Předstihl Mondeo (170) i Insignii (122), o takovém Renaultu Talisman (57) nemluvě. A to měl dosud v nabídce jen jednu karosářskou variantu.

Celosvětově chce Peugeot prodávat 90 tisíc pětsetosmiček ročně, přičemž očekávaný podíl modelu SW je 54 %. Pokud jde o pohon, automobilka předpokládá v roce 2020, že 59 procent budou diesely, 27 benzinové motory a 14 % připadne na chystaný plug-in hybrid.

Jak jsme informovali už začátkem května, české ceny Peugeotu 508 SW začínají na 770 000 Kč za výbavu Active s motorem 1.5 BlueHDi o výkonu 96 kW (130 k). Nejdražší nabízenou variantou je Peugeot 508 SW GT BlueHDi 180 EAT8 za 1 120 000 korun. Ceny všech variant najdete v oficiálních cenících, které si můžete také stáhnout:

Peugeot 508 SW GT 2019 Kompletní ceník ke stažení

Peugeot 508 SW 2019 Kompletní ceník ke stažení

Další podrobnosti o novém Peugeotu 508 SW 2019 najdete v tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?