+

  • Design
  • Dynamický motor
  • Jízdní vlastnosti
  • Kvalitní materiály

  • Tvarování karoserie omezuje výhled…
  • …i přístup na zadní sedadla
  • Nepromyšlené ovládání voliče převodovky
  • Vysoká cena

Nový Peugeot 508 se snaží nabourat klišé, že správný manažer kupuje obleky v Paříži, kravaty v Londýně a „kola“ v Mnichově či Stuttgartu. Co když se provenience trochu prohází a pod kapotou je navíc místo „povinného“ fleetového dieselu zážehová jednašestka?

 

508 (10)
Přídi inspirované konceptem Fractal z roku 2015 nechybí nápad. Perleťový červený lak za 21 000 Kč padne 508 jako ulitý
508 (22)
Volant sice mírně cloní přístroje, ale jinak je to I-Cockpit ve své nejlepší verzi. Dotykový displej je po ruce a vypínání stop-startu má vlastní tlačítko

Nic není jako dřív a vše může být jako nikdy předtím. Pískoviště kategorie byznys sedanů je přeplněné a Passatu a Superbu chce „rozšlapat bábovičky“ nová generace Peugeotu 508. Na rozdíl od předchozí generace se se svým neotřelým stylem tlačí na shopping list těch, kteří by o této značce možná ani neuvažovali, mnohem vynalézavěji.

Pokud platí, že auto v mnohém vypovídá o tom, kdo ho vlastní a řídí, pak v případě nové generace Peugeotu 508 je ta představa jasná: jedná se o kreativce, který má hlavu stále v oblacích a bližší než powerpointové prezentace a excelové tabulky, jsou mu neotřelá řešení a netradiční přístupy.

Z jaké rychlosti zastaví nová auta sama? Některé jen z 15 km/h, jiné i z pětaosmdesáti

Ty přináší i nová pětsetosmička, která se opět vrací k jakémusi kupé stylu. Nápaditá řešení pokračují také v kabině s kreativně pojatou palubní deskou, která působí prémiovým dojmem. Tomu u verze GT napomáhají obklady z kvalitní dřevěné dýhy.

Nová generace Peugeotu 508 totiž převzala koncepci tzv. i-Cockpitu a rozhodně se jedná o velmi povedenou záležitost. Tvůrci se poučili u modelů 3008/5008 a vypínání stop-startu obstarává samostatné dotykové tlačítko. Naopak orientace v „klávesách“ a pohyb v menu infotainmentu a navigace stále chvíli trvají. Využitelnost prostoru pod středovým tunelem je sporná, na odložené věci totiž není vidět.

508 (31)
Daní za originalitu je fakt, že se symboly na klávesnici trochu lesknou a orientace v menu není bez chyb. Za noční vidění připlatíte nemalých 38 000 Kč

Cenou za nízký dynamický profil je horší prostornost a přístup na zadní sedadla, kdy dospělí musí hodně sklonit hlavu. Přední sedadla vyhoví komfortem i tvarováním, i přes elektrické ovládání je lze nastavit hodně nízko. Poloha za spíše menším obdélníkovým volantem se tak hledá snáze než v jiných modelech Peugeotu. Je to kompromis, ale již ne tak velký. Pokud ale chcete vidět na přístroje, přesto si stále musíte dát volant trochu níže. Vzadu se počítá spíše s převozem dětí. Při 180 cm se usadíte ještě pohodlně, byť sedák je krátký a nízko položený. Pod předními sedadly navíc nezbývá dostatek místa pro nárty a střecha se rychle svažuje. Trochu nezvykle působí i nízká okna, evokující styl kupé, která jsou poměrně nízká, což bohužel ještě umocňuje pocit stísněnosti. Vůz navíc postrádá stropní madla. Bezrámová okna má ale tento model zesílená, a tak je kabina dobře odhlučněná.

508 (20)
Kupé styl se negativně odráží ve stísněném prostoru vzadu i v nutnosti trochu sklonit hlavu
508 (18)
Zavazadelník je rozlehlý, ale mělký a s vyšším prahem

Přeplňovaná zážehová šestnáctistovka ve verzi GT disponuje výkonem 225 k a pětsetosmičce propůjčuje příjemně svižné svezení, ale musíte počítat se spotřebou okolo osmi a při popojíždění po městě okolo devíti litrů. Nejsilnější nabízený motor vyjde jen o 25 000 Kč dráž než z obecného pohledu samozřejmější volba – úspornější dvoulitrový turbodiesel se 177 k.

Nový Peugeot 508 SW vypadá pěkně, ale má zavazadelník velkosti Škody Fabia

Na co si určitě nebudete stěžovat, je osmistupňový automat, který řadí plynule a dostatečně hbitě. Pokud by vám to nestačilo, máte k dispozici pádla pod volantem. Ten je hranatý a poměrně malý, umožňuje tedy hbité reakce. Při jízdě je znát velká tuhost karoserie a současně i příjemná lehkost díky nové platformě. Oproti jiným zástupcům značky je navíc zřetelná lepší jistota zásluhou víceprvkové zadní nápravy.

508 (27)
Osmistupňový automat není nijak pomalý, do práce mu můžete zasahovat pádly
508 (28)
Konfigurovatelný digitální přístrojový štít dobře zapadá do hi-tech ladění

Při jízdě v noci potěší skvělé full LED světlomety. Součástí armády asistenčních systémů je navíc noční vidění za 38 000 Kč, které za tmy a špatné viditelnosti automaticky zvýrazní postavy v zorném poli žlutým obdélníkem. Škoda jen drobných minel. Pokud otevřete dvířka přístupu k palivové nádrži, dostanou se do kontaktu se zadními dveřmi. Zatímco u levnějších verzí Peugeotu prosvítá pod zadním dílkem zadních dveří plastový výlisek krytu sloupku, u silně tónovaného skla verze GT tento nepříjemný efekt mizí. Každopádně kombinace rudé metalízy a černých prvků jí velmi sluší.

508 (8)
Výrazná 19“ kola s nízkoprofilovými plášti zásluhou adaptivních tlumičů neomezují cestovní komfort

Nová generace Peugeotu 508 rodinným účelům možná nevyhoví tak jako VW Passat či Škoda Superb, zato boduje neotřelým stylem a celkovou vyvážeností. Vyšší cenu vyvažuje bohatá výbava a „předplacený“ zájem okolí.


Cena testovaného vozu: 1 045 000 Kč
Cena testovaného vozu včetně příplatkové výbavy: 1 117 000 Kč
Peugeot 508 1.6 PureTech GT
MOTOR & PŘEVODOVKA
Typ Kapalinou chlazený řadový čtyřválec
Zdvihový objem 1598 cm3
Největší výkon 165 kW (225 k) při 5500/min
Točivý moment 300 Nm při 1900/min
Převodovka osmistupňová automatická
ROZMĚRY & HMOTNOSTI
Délka/šířka/výška 4750 × 1859 × 1403 mm
Rozvor 2793 mm
Provozní / užitečná hmotnost 1495 / 506 kg
Nádrž 62 l
DYNAMIKA & SPOTŘEBA
Nejvyšší rychlost 250 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h 7,3 s
Spotřeba 5,7 l/100 km

Foto Martin Mičánek


Test: Peugeot 508 1.6 Puretech GT: Co je hezké, nebývá vždy praktické
Ohodnoťte tento článek!
4.67 (93.33%) 3 hlas/ů
PŘEHLED RECENZE
Image a styl
Výkon a dynamika
Jízda a zážitek
Cena a výbava
Sdílejte

1 komentář

PŘIDAT KOMENTÁŘ: