Zatímco některé velké automobilky představují jeden elektrický koncept za druhým a slibují fantastické provozní parametry, ale sériový skutek utek, Jaguar všem vyfoukl rybník. První elektromobil této značky, Jaguar i-Pace, se v Ženevě ukazuje v produkční variantě a fakticky se už prodává. Jaguar totiž otevřel příjem objednávek ještě před autosalonem.
Jaguar i-Pace má potenciál oslovit dobře situované řidiče, kterým na většině aktuálně dostupných elektromobilů vadí hlavně omezená praktičnost. Díky bateriím umístěným v podlaze (ano, po vzoru Tesly) má zavazadlový prostor o objemu 656 litrů a v kabině je pro lidi místa jako ve velkém SUV, ačkoliv vnějšími rozměry se Jaguar i-Pace řadí spíš ke středním crossoverům.
Silným prodejním argumentem prvního elektrického Jaguaru má být dojezd. Teoretické maximum činí 480 kilometrů, přičemž z nejvýkonnějších dobíjecích (100 kW) stanic se 90 kWh lithium-iontové akumulátory nabijí na 80 % za 45 minut.
Pohon zajišťují dva elektromotory, každý na jedné nápravě. Soustava dosahuje kombinovaného výkonu 294 kW (400 k) a točivého momentu 696 Nm. Na vysoké úrovni by měly být i jízdní vlastnosti, a to i bez příplatkového vzduchového podvozku. Baterie v podlaze totiž znamenají vedle prostornější kabiny také výhodu nízkého těžiště a rozložení hmotnosti mezi nápravy činí v případě i-Pace ideálních 50:50.
Doporučujeme: Tesla Model X a Model 3 vs. Jaguar I-Pace – Opravdu se má Elon Musk čeho obávat?
České ceny začínají částkou 2 039 092 Kč za Jaguar i-Pace v základní výbavě S, plně vybavená verze First Edition stojí 2 668 413 Kč.
My jsme si mohli elektrický Jaguar v Ženevě nejen prohlédnout staticky, ale také krátce osahat při jízdě. Postřehy z prvního svezení přineseme ve druhé polovině týdne.