Tesla Model X a Model 3 vs. Jaguar I-Pace: Opravdu se má Elon Musk čeho obávat?

1 nový názor
Autor: Redakce Autobible
  • Jaguar I-Pace je považován za první přímou konkurenci Tesly

  • Velikostně je britský elektromobil blízko Modelu 3, cenově odpovídá základní Tesle Model X

  • Fakticky tak Jaguar I-Pace stojí někde mezi těmito dvěma Teslami 

  • V Ženevě se představí také elektrický crossover značky Mercedes 

Po úvodním představení historicky prvního sériově vyráběného elektrického Jaguaru se můžeme na tuto novinku podívat podrobněji, protože už máme k dispozici veškeré technické údaje. To samozřejmě nabízí možnost porovnání s nejbližší konkurencí. Která to ale je?

Než dorazí do prodeje elektrický crossover značky Mercedes, který se představí na autosalonu v Ženevě, bude platit, že I-Pace je první skutečná konkurence automobilům Tesla od evropské prémiové automobilky. Letmý pohled na základní technická data ale ukazuje, že až tak jednoduché to není. Velikostně je totiž I-Pace téměř shodný s Teslou Model 3, jenže ta se pořád spíše nevyrábí a hlavně má být podstatně levnější.

Doporučujeme: Jaguar I-Pace stojí dva miliony, ujede 480 km a zavazadelník má větší než Octavia Combi

Základní provedení Jaguaru I-Pace stojí přesně 2 039 092 Kč, zatímco v případě Tesly Model 3 se mluví o ceně kolem milionu korun. Například Alza slibuje základní verzi s dojezdem 354 km za cenu 1 100 000 Kč. Cenově tak má I-Pace blíže crossoveru Model X, který je ovšem podstatně větší. Jeho základní cena (na německém trhu) je ve verzi 75D 2 137 000 Kč.

Porovnání základních vnějších rozměrů všech tří zmíněných elektromobilů najdete v první tabulce:

Jaguar I-Pace Tesla Model 3 Tesla Model X
Délka 4682 mm 4694 mm 5037 mm
Šířka 2011 mm 1949 mm 2070 mm
Výška 1565 mm 1443 mm 1684 mm
Rozvor náprav 2990 mm 2875 mm 2965 mm
Součinitel odporu vzduchu 0,29 0,23 0,24

Jak je vidět, I-Pace je nejkratší, překvapí ale skutečnost, že má nejdelší rozvor náprav. Pokud jde o udávaný součinitel odporu vzduchu, tam jsou obě Tesly lepší. Propracované aerodynamice britského crossoveru navzdory.

Větší rozvor náprav se naplno projevuje v interiéru. Je zajímavé, že například pro nohy ve druhé řadě nabídne I-Pace více než pětimetrová Tesla Model X. Ta je ale jinak ve všech směrech prostornější než britský elektromobil a navíc může být sedmimístná. Větší vnější rozměry se promítají také do objemu zavazadlového prostoru, kde Jaguar sice nabídne více než Model 3, na Model X ale nestačí.

Doporučujeme: Tesla Roadster — Z 0 na 100 za 1,9 s a z 8000 dolarů na 0 za minutu (komentář)

Srovnání vnitřních rozměrů si můžete prohlédnout v další tabulce. Berte ho ale s rezervou. Čerpali jsme z oficiálních údajů a není zcela jisté, jak přesně ta která automobilka údaje měřila.

Jaguar I-Pace Tesla Model 3 Tesla Model X
Prostor pro hlavu vpředu/vzadu 1013/968 mm 1001/958 mm 1059/1039 mm
Prostor pro nohy vpředu/vzadu 1040/980 mm 1085/894 mm 1046/975 mm
Šířka v úrovní loktů vpředu/vzadu 1463/1387 mm 1430/1372 mm 1542/1442 mm
Základní objem zavazdelníku 656 l 425 l 850 l

Vzhledem k ceně bude trumfem Jaguaru I-Pace oproti americkým soupeřům jeho dynamika, protože nabízí nejvyšší celkový výkon. V případě srovnání I-Pace vs. Tesla Model X za podobné peníze budou zájemci volit mezi větším zavazadelníkem (případně třemi řadami sedadel) a vyšším dojezdem. Oproti Modelu 3 má I-Pace výhodu pohonu všech kol, přestože Elon Musk samozřejmě plánuje také pro svůj základní model druhý elektromotor na přední nápravě.

Jaguar I-Pace EV400 Tesla Model 3 P75 Tesla Model X 75D
Celkový výkon 400 koní 261 koní 328 koní
Kapacita baterií 90 kWh 75 kWh 75 kWh
Udávaný dojezd 480 km 499 km 381 km
Zrychlení 0-100 km/h 4,8 s 5,3 s 6,2 s
Nejvyšší rychlost 200 km/h 225 km/h 209 km/h
Hmotnost 2133 kg 1730 kg 2352 kg

Na fakt zajímavé dynamiky v porovnání se základní Teslou Model X 75D, která stojí přibližně stejně jako I-Pace, nakonec upozornil ve svém oficiálním videu také Jaguar, když obě auta „otestoval“. A I-Pace samozřejmě vždy vyhrál. Video najdete v úvodu článku. Elektrický Jaguar přesprintuje až vrcholná verze P100D s cenovkou téměř čtyři miliony korun.

Podle prvních čísel to vypadá, že Jaguar I-Pace zas tak úplně přímou konkurencí pro Tesly nebude, respektive zákazníci budou volit mezi opravdu velkým autem a menším crossoverem nabízejícím lepší dynamiku. Do rozhodování ale mohou vstoupit ještě další aspekty jako například (minimálně v Evropě) zvuk známé značky, očekává se kvalitnější zpracování Jaguaru (o tom se přesvědčíme hned v Ženevě) a zejména v našich končinách prostá přítomnost dealerské a servisní sítě.

xXx (neregistrovaný)
Pokud by měla kočka dostačujících 250 k a dojezd min 600 km tak už by stála za to.
  • Našli jste v článku chybu?