Klasickým hatchbackem to nekončí. Nová generace Nissanu Leaf, která zažije svoji premiéru příští týden na autosalonu ve Frankfurtu, položí základ dalším modelům. Na stejném základu vznikne celá modelová řada.
Nissan sdílením platformy a techniky mezi modely ušetří náklady za vývoj i výrobu. Asi nikoho nepřekvapí, že dalším modelem na stejném technickém základu bude nějaký crossover či SUV. Předsériový koncept takového vozu uvidíme na autosalonu v Tokiu.
Doporučujeme: Elektromobily produkci CO2 nesníží, dokud se bude elektřina vyrábět hlavně z uhlí
Dalšími zvažovanými možnostmi jsou dokonce i sedan pro čínský trh, kde elektromobily vyžadují normy, ale konkurence mezi levnějšími domácími výrobci je značná. Výhodou platformy Nissanu Leaf je ale to, že pojme různé velikosti akumulátorů, které tvoří poměrně značnou část nákladů na výrobu. Například menší soustava o kapacitě 20 až 25 kWh by mohla cenu značně snížit.
Nissan v loňském roce prodal v Evropě přes 18 000 Leafů, v USA asi 14 000 (v roce 2014 to ale bylo 30 000). Nové modely by mohly odbyt více než zdvojnásobit.