Většina automobilek auta doslova „seká jako Baťa cvičky“. Třeba v Nošovicích u Hyundaie nebo v Žilině v továrně Kia se roční výrobní kapacita počítá na stovky tisíc. Ne tak u Bugatti. Chiron vzniká v místech připomínajících laboratoř a zákazníci na něj musí čekat velmi dlouho. Letos se dočkalo sedmdesát zájemců.
Tohle číslo by mohlo vypadat jako směšně malé, v realitě Bugatti jde ovšem o úspěch, neboť automobilka dokázala naplnit svůj roční plán. Pro připomenutí, Chiron se začal vyrábět na podzim minulého roku a první zákazníci dostali svá auta letos v březnu.
Doporučujeme: Jak se vyrábí Bugatti Chiron? Je to pomalý a fascinující proces (+galerie)
Bugatti Chiron je striktně limitován na 500 exemplářů, více než tři stovky už byly prodány. Vzhledem k roční produkci čítající 70 kusů z toho vyplývá, že pokud si Chiron objednáte teď, budete na něj čekat několik let. Příčinou dlouhých dodacích lhůt je složitost výroby. Například pouze lakování panelů karoserie zabere tři týdny. Ruční sestavení vozu trvá dva měsíce, a to nepočítáme dobu potřebnou na vyrobení specifických dílů u dalších dodavatelů. Od momentu, kdy si zákazník svůj Chiron nakonfiguruje, do předání vozu obvykle uběhne zhruba devět měsíců.
Ze současných více než 300 prodaných exemplářů jich nejvíce skončí v Evropě. Bugatti uvádí podíl evropských zákazníků 43 %. Dalších 26 % připadá na zájemce z Ameriky a Kanady, 23 % Chironů skončí na Blízkém východě. Do Asie půjde pouhých 8 %.