VW představil nové závodní Polo. Má přes 200 koní, motor vzadu a pohon zadních kol

1 nový názor
  • Společnost Volkswagen Motorsport představila nové závodní Polo 

  • Vůz je poháněn motorem 1.8 TSI o výkonu 214 koní 

  • Hlavní změnou je fakt, že se motor odstěhoval dozadu a pohání zadní nápravu 

  • Zatím jde o samostatný projekt, vůz by ovšem měl získat homologaci pro různé závody

  • Celá věc se ale týká Indie 

Volkswagen Motorsport známe především z dřívějšího působení v seriálu WRC, v současnosti můžeme na soutěžních tratích vídat závodní Polo GTI R5. Jenže tahle společnost se nezaměřuje pouze na Evropu. Působí také třeba v Indii, kde aktuálně slaví deset let od založení pobočky Volkswagen Motorsport India. Při této příležitosti zde vzniklo jedno vcelku zajímavé auto.

Takzvané Polo Winter Project Car vypadá na první pohled jako trochu upravené Polo, ale známá karoserie ukrývá celou řadu podstatných změn. Tou největší je fakt, že se motor i s převodovkou přestěhoval nad zadní nápravu, kterou také pohání. To si samozřejmě vyžádalo spoustu úprav od vytvoření nového motorového prostoru přes nádrž přemístěnou pod přední kapotu až po jiné odpružení.

Z nového VW Polo GTI se definitivně stal základní Golf GTI (první jízdní dojmy)
Přečtěte si také:

Z nového VW Polo GTI se definitivně stal základní Golf GTI (první jízdní dojmy)

Indická pobočka VW Motorsport použila čtyřválcovou osmnáctistovku TSI, kterou využívají auta v místním značkovém seriálu Ameo Cup. Motor může mít i více než 184 kW (250 koní), v případě nové zadokolky je ale omezen na 157 kW (214 k). Mezichladič stlačeného vzduchu byl umístěn do prostoru zadních sedadel. To si vyžádalo instalaci nových otvorů v podlaze, aby sem proudilo dostatečné množství vzduchu. Převodovka je sekvenční.

Přestavba závodního VW Polo z předokolky na auto s motorem vzadu a pohonem zadní nápravy údajně zabrala pouze tři týdny. Zajímavé je, že se nejedná o jen tak nějaký projekt, který by vznikl kvůli tomu, aby měl indický VW Motorsport přes zimu co dělat. Polo s pohonem zadních kol se má prodávat. Zatím míří na zájemce, kteří ho budou používat pro show nebo pro zábavu, ale v blízké budoucnosti má dojít na menší změny, díky kterým by vůz mohl plnit předpisy různých soutěží typu autokrosu nebo rallye.

Jirka (neregistrovaný)
Už v roce 1998, Honda integra 1.8 atmo série 192 PS, s továrním kitem atmo 250 PS. Po 20 letech vw těžce po zadu
  • Našli jste v článku chybu?