Nové automobily jsou stále složitější a technicky vyspělejší, což přináší kromě výhod také problémy. Jednotlivé části softwaru občas navzájem odmítají komunikovat a automobil jako celek nefunguje správně. Jedním z výrobců, který v poslední době řeší tento druh obtíží častěji, než je obvyklé, je německý Volkswagen. Aktuálně kvůli nim dokonce pozastavil výrobu osmé generace Golfu, svého nejprodávanějšího modelu, píše německý Spiegel.
V pondělí ke stejnému kroku přikročila také Škoda Auto v případě nové Octavie, která je s Golfem technicky spřízněná. S odkazem na mluvčího značky o tom informovaly Novinky.cz.
Wolfsburgská značka se se softwarovými problémy potýká už delší dobu. Nový elektromobil ID.3 stále není softwarově zcela doladěn a výrobci se nedaří všechny problémy „vychytat“. Koncern využívá na dvě stovky dodavatelů softwaru a u různých značek používá různou elektroniku. To ústí v řadu problémů, kdy spolu jednotlivé systémy nekomunikují a vykazují chyby. Dalším problémem je nedostatek odborníků, kteří by si s poruchovým softwarem dokázali poradit.
Nyní se ukazuje, že to není jen problém elektricky poháněných modelů, závažné chyby vykazuje také software používaný v nové generaci modelu VW Golf. Konkrétně se jedná o systém tísňového volání, který v případě nehody automaticky volá záchranné složky. Tento systém je u všech nových vozidel provdávaných na trzích EU povinný od roku 2018. Problémy jsou také s bezdrátovou automatickou aktualizací a dalšími pokročilými funkcemi komunikačního rozhraní vozu.
Volkswagen slibuje řešení během několika málo následujících týdnů, údajně do poloviny června. Zda půjde o svolávací akci či rovnou přehrání celého systému, není známo. Výrobce momentálně ani neví, kolika vyrobených kusů nového Golfu se problém týká.
Software ve Volkswagenu Golf osmé generace nepůsobí zvlášť propracovaně ani z uživatelského hlediska, jak jsme si nedávno ukazovali ve videodojmech:
Aktualizováno 8. května 19.14: Přidali jsme informaci o tom, že stejný problém se týká i Škody Octavia.