Volvo způsobilo docela velký rozruch i na českém trhu, který je obecně k elektromobilům spíše skeptický. Tenhle rozruch má na svědomí malý elektromobil EX30. Auto, které je aktuálně vyráběné v Číně, totiž tahá ze svého repertoáru jeden trumf za druhým.
Před časem jsme ho měli v redakci v té nejrychlejší možné verzi. To znamená dva elektromotory a výkon přes 400 koní. Takže asi tušíte, že jedním z těch hlavních trumfů bude dynamika. A tušíte správně. Volvo EX30 je neskutečně rychlé. Oficiálně se uvádí čas pro sprint na 100 km/h za 3,6 s, což je číslo s říše supersportů.
A tuhle dynamiku vám poskytne za cenu nepříliš překračující milion korun. V dané cenové relaci budete hledat rychlejší auto jen hodně těžko. Vlastně asi jediným, kdo se tomu dnes dokáže vyrovnat, je MG4 XPower. Cena je zkrátka další trumf. A najdou se ještě jiné výhody.
Je výborný, nebo vlastně ne?
Jenže všechno na světě má kromě výhod i své nevýhody a Volvo EX30 není výjimkou. Asi není těžké hlavně kvůli komfortu a dynamice řadu aspektů přehlédnout a podlehnout všeobecnému nadšení, ale na druhou stranu Volvo dosáhlo zajímavé ceny za pomoci razantního šetření. A to přineslo spoustu věcí, které uživatelský zážitek trochu kazí.
Tak třeba musíte všechno, ale úplně naprosto všechno ovládat přes displej. Klíček nemá tlačítka, na některé funkce se v době testu ještě čekalo, místo klasického audiosystému jsou zde reproduktory pouze pod čelním sklem a tak podobně.
Volvo EX30 je zkrátka zajímavé auto, v mnoha věcech jde proti tradicím a člověk si občas není úplně jistý, jestli to je dobře, nebo ne. Ale jak se říká, hlavní že, je jsou výsledkem emoce a nějaký dojem. Nejhorší jsou auta, která jsou taková nijaká.
Co se nám na Volvu EX30 líbilo a co naopak lze označit za poněkud diskutabilní, to ukáže video.