Automobilka Volkswagen včera oficiálně spustila sériovou produkci elektromobilu ID.3. Jde o velmi důležitý krok s ohledem na razantní nástup elektromobility, protože na ID.3 relativně rychle navážou další modely. V továrně ve Cvikově, kde se zatím vyrábí pouze elektrický Volkswagen, se tak bude v roce 2021 vyrábět hned šest modelů tří koncernových značek. Tomu odpovídá i výše investovaných financí.
Volkswagen zdůrazňuje, že jde o první případ, kdy byla továrna dříve vyrábějící klasická auta kompletně přebudována výhradně na produkci elektromobilů. Automobilka do této přestavby investovala 1,2 miliardy eur. V příštím roce se zde vyrobí 100 tisíc elektrických vozů, od roku 2021 se už počítá s trojnásobnou produkcí. Důvodem je právě fakt, že se ve Cvikově budou vyrábět také električtí sourozenci jiných koncernových značek postavení na platformě MEB.
Tisková zpráva říká, že se na výrobě nového elektromobilu podílí na 1700 robotů, respektive že zde pracuje osm tisíc lidí, přičemž všichni prošli školením zaměřeným na výrobu elektrických vozů. Celá produkce by měla být uhlíkově neutrální, takže je například k produkci článků do baterií používána takzvaná zelená energie. Neznamená to ale, že by Volkswagen měl továrnu, která do ovzduší nevypouští vůbec nic. Vypouštěné emise výrobce kompenzuje v rámci různých ekologických projektů.
Úplně prvním sériově vyrobeným Volkswagenem ID.3 byl bílý exemplář. Jde o jedno z aut určené zájemcům, kteří si svůj vůz zarezervovali v předstihu. Takto rezervovaných automobilů registroval výrobce před spuštěným produkce na 35 tisíc. Reálně se nový Volkswagen ID.3 objeví na trhu až v polovině příštího roku.
Továrna ve Cvikově má velmi dlouhou historii. Svého času se zde vyráběl třeba Trabant, Polo první generace, Golf nebo Passat.