České zastoupení rozšiřuje nabídku motorizací pro nejnovější generaci modelu Passat. Zákazníci čekali především na nejsilnější diesel standardně spojený s pohonem všech kol, který nabízí 193 koní. Podobně jako sourozenecký Superb ale Passat přidává spolu s dieselem do nabídky také dva plug-in hybridy nebo klasické zážehové čtyřválce 1.5 eTSI. Brzy navíc dorazí i benzinový dvoulitr disponující výkonem 265 koní.
Nový Passat je v současnosti na českém trhu k dispozici se čtyřmi výbavovými liniemi: Passat, Business, Elegance a R-Line, které doplňuje akční model Limited, jehož základní cena začíná již od 899 900 Kč. Portfolio pohonů rozšiřuje v modelové řadě Passat již zmíněné nejvýkonnější TDI. Za nový Passat v této variantě lze připojit brzděný přívěs o hmotnosti až 2200 kg. Po připojení přívěsu se automaticky aktivuje jízdní režim „Trailer“, který optimálně rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu pro provoz s přívěsem. Manévrování se soupravou usnadňuje vyspělý asistenční systém Trailer Assist.
Nebo raději plug-in hybrid?
Dalšími hospodárnými a současně dynamickými novinkami jsou dvě plug-in hybridní jednotky eHybrid nabízené ve dvou výkonových stupních naladěných na 204 k/350 Nm a 272 k/400 Nm. Výhodou tohoto částečně elektrifikovaného pohonu je dojezd s čistě elektrickým pohonem až 120 km.
Základem plug-in hybridů nové generace je kombinace zážehového čtyřválce 1.5 TSI evo2, který poskytuje výkon 150 k, nebo 177 k a elektromotoru o výkonu 116 k. Akumulátor o kapacitě 19,7 kWh je možné nabíjet střídavým proudem z nástěnné nabíječky o výkonu 11 kW nebo stejnosměrným proudem z rychlonabíjecího stojanu o výkonu až 50 kW.
Další motory jsou na cestě
Nový Volkswagen Passat bude brzy možné objednávat také s dalšími zážehovými jednotkami eTSI, jejichž hospodárnost zvyšuje vyspělá 48V mild-hybridní technologie, a přeplňovanými zážehovými motory 2.0 TSI o výkonu 204 k nebo 195 265 k. Passat 2.0 TSI o výkonu 265 k bude sériově vybaven pohonem všech kol. Všechny ostatní verze nového modelu Passat disponují pohonem předních kol.