Třikrát Praha, jednou Zábřeh. Kaufland hlásí další nové rychlodobíječky od ČEZ a 101procentní růst odběrů

19.10.2020
přidejte názor
Autor: Redakce

Další čtveřici stojanů ČEZ dodávajících bezemisní energii pro rychlé doplnění baterií elektromobilů nabízí řetězec Kaufland. Nové zázemí najdou řidiči e-aut na parkovištích u prodejen v Praze a Zábřehu na Moravě. Pokračuje tak spolupráce, která už rozšířila síť veřejných dobíjecích stanic v České republice celkem o 39 stojanů u 32 prodejen. Od ledna do září u nich elektromobilisté „načerpali“ takový objem energie, který by jednomu e-autu umožnil více než 55krát obkroužit zeměkouli.

Rychle nakoupit a mezitím načerpat energii pro další jízdu. Zákazníci řetězce Kaufland, kteří cestující elektromobily, mohou během svého nákupu dobít své auto u dalších čtyř nově instalovaných stojanů. Díky rychlodobíjecím stanicím ABB, které na parkovištích u prodejen Kaufland instaluje společnost ČEZ, doplní nyní většinu kapacity baterií e-aut v řádu desítek minut také u dvou stojanů pražských Kobylisích a jednoho ve Stodůlkách. Jeden stojan vyrostl také v podhůří Jeseníků u prodejny v Zábřehu na Moravě. Stanice tohoto typu fungují i v režimu tzv. normálního AC dobíjení (doplní baterie v řádu hodin), který Kaufland nabízí svým zákazníkům bezplatně. Řidičům stačí jen nainstalovaná mobilní aplikace FUTUR/E/GO, která je ke stažení na www.elektromobilita.cz.

V rámci spolupráce energetiků s nákupním řetězcem vzniká u nových a zmodernizovaných prodejen Kaufland vždy minimálně jedna stanice. Maximálním počtem stojanů rychlého dobíjení se mohou pochlubit v Ostravě-Zábřehu a na pražském Vypichu, kde funguje hned trio stanic. Celkem je nyní v jedenácti krajích České republiky u 32 prodejen Kaufland řidičům elektromobilů k dispozici 39 veřejných rychlodobíjecích stanic. Nejzápadněji situovaná stanice u prodejen Kaufland je v provozu v Ostrově nad Ohří, nejvýchodnější v Karviné, nejseverněji fungující stojan je v Jeseníku a nejdál na jihu v Hodoníně.

„Elektromobily se staly plnohodnotnou alternativou ke klasickým autům. Kaufland při svém podnikání klade důraz na trvale udržitelný rozvoj a podporuje různé ekologické technologie včetně elektromobility. Zrychlujeme tempo instalací dobíjecích stanic na parkovištích našich prodejen. Rádi řidičům nabídneme kvalitní zázemí a přispějeme k jejich pohodlnému cestování. Chceme pokračovat v této spolupráci s ČEZ i v dalších lokalitách napříč celou zemí,“ uvedla Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland.

Od ledna do září letošního roku zastavili elektromobilisté k dobití akumulátorů u některé z prodejen Kaufland celkem 29 249kráta „načerpali“ zde dohromady 334 702 kWh elektřiny. S takovou porcí energie by jeden elektromobil dokázal urazit 2 231 353 km a více než 55krát tak objet zeměkouli. Průměrně elektromobily na stojanech u prodejen Kaufland při jednom dobíjení odebraly 11,4 kWh elektřiny. Za prvních devět měsíců loňského roku přitom na dobíječkách ČEZ u prodejen Kaufland odebrali řidiči e-aut 165 829 kWh. Meziroční růst tak dosáhl více než 101 procent. Od října 2019 ČEZ navýšil počet provozovaných rychlodobíjecích stojanů na parkovištích Kaufland dvojnásobně, z 20 na současných 39.

„Na konci letošního roku bude české silnice brázdit více než pět tisíc čistě elektrických aut, jejichž řidiči se stále častěji vydávají na delší cesty. Za samozřejmost už považují spolehlivou síť stanic umožňujících rychlé doplnění baterií. Kaufland patří mezi naše největší infrastrukturní partnery při výstavbě sítě a tempem instalací i v místech, kde rychlodobíjecí stojany dosud úplně chyběly, výrazně pomáhá rozvoji elektromobility v České republice. Těší nás také, že naše spolupráce přispěla k plošnému pokrytí velkých měst jako Praha nebo Ostrava,“ uvedl Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

V roce 2017 přibylo v České republice 400 vozů na elektrický pohon, o rok později 725 elektrických aut, loni 789 elektromobilů a jen do konce letošního září 1758 e-aut. Odhady dalšího vývoje hovoří v horizontu několika let o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?