-
Hybridy tvoří u Toyoty 25 procent všech prodaných vozů, u značky Lexus přes 90
-
Za rok 2017 patřilo Toyotě desáté místo na trhu, mezi privátními zákazníky byla dokonce čtvrtá
-
Rekordní leden 2018 s 806 objednávkami znamenal 44% nárůst oproti lednu 2017 a 7. místo na českém automobilovém trhu
Společnost Toyota Central Europe-Czech oznámila dnes na tiskové konferenci souhrnné výsledky za loňský rok i první měsíc roku 2018. Česká Toyota vloni předala 8 813 vozů a uzavřela 8 845 nových smluv, což je o čtvrtinu nových smluv více než v roce 2016. Oproti roku 2015 jde dokonce o téměř dvojnásobný nárůst. Toyota se za loňský rok stala nejdynamičtější automobilovou značkou v ČR s nárůstem registrací o 45%. V registracích jí patří desátá pozice na trhu s 3% podílem a mezi privátními zákazníky dokonce čtvrté místo. Na loňské úspěchy značka navázala také v prvním měsíci letošního roku, kdy se s 806 objednávkami posunula na celkové 7. místo na trhu.
V prodejích privátním zákazníkům dosáhla vloni Toyota čtvrtého místa a meziročního nárůstu 43%. Je tedy jednou z nejoblíbenějších značek v ČR. O 50% narostly prodeje i ve fleetovém sektoru. U firemní klientely uspěla Toyota nejlépe za posledních pět let a v tomto segmentu se za rok 2017 stala nejrychleji rostoucí značkou.
Už čtvrtinu ze všech prodaných vozů této značky tvoří hybridní modely, loni se jich prodalo celkem 2079. U automobilky Lexus hybridy představují dokonce 90 procent prodejů, v roce 2017 si je v ČR pořídilo 278 zákazníků. Celkem se v ČR se loni prodalo 2 826 hybridních vozů.
„Automobilový trh v Česku měl podle prognózy vloni vzrůst o 11 procent, realitou byla však pouhá čtyři procenta. I přesto jsme dokázali prodeje navýšit o 46 %. Jedním z důvodů stále vyšší oblíbenosti vozů Toyota je, kromě vysoké spolehlivosti a tradiční kvality, jistě také i čím dál větší obliba hybridních modelů. Spolu se značkou Lexus jsme prodali přes 80 procent všech hybridů na českém trhu,“ říká Martin Peleška, ředitel Toyota Central Europe-Czech.
Nejoblíbenějšími modely byly i v loňském roce Yaris, Auris, crossover Toyota C-HR, SUV RAV4 a také nejprodávanější vůz světa, Toyota Corolla. Více než polovina zákazníků Toyoty C-HR a přes 80 % nových majitelů RAV4 se přitom rozhodlo pro jejich hybridní variantu.
„Díky aktuální nabídce a nízkým provozním nákladům jsou naše vozy dostupnější pro čím dál více zákazníků. Za skvělou cenu získávají vozy s vysokou výbavou a pověstnou spolehlivostí značky Toyota,“ doplňuje Martin Peleška.
Úspěšný start nového roku
Stoupající trend prodejů potvrzují i výsledky z letošního ledna, kdy počet uzavřených smluv u značky Toyota meziročně vzrostl o 44 procent na 806 zákaznických objednávek. Toyota tak hned v prvním měsíci nového roku dosáhla sedmého místa v podílu na trhu.