Toyota představila ostrou GR Corollu. Vypadá skvěle, v Evropě si ji ale nepořídíte

01.04.2022
2 nové názory
  • Ostrá Toyota GR Corolla má výkon 304 koní, pohon všech kol a šestistupňovou manuální převodovku. Určitě bude jezdit výborně 

  • Pohon všech kol vychází z Toyoty GR Yaris. Ve sportovním režimu umí poslat 70 % výkonu na zadní nápravu 

  • Slibně vypadající hot-hatch nás zajímat nemusí. Evropského trhu se totiž netýká 

Toyota oficiálně představila ostrý model GR Corolla. Novinka spadající do kategorie hot-hatch vypadá velmi slibně a nabízí všechno, co by zájemce o takový vůz mohl chtít. Má více než 300 koní, manuální převodovku i výborně fungující pohon všech kol převzatý z GR Yarisu. Jenže je tu jeden háček. Na evropském trhu se tento model prodávat nebude, což je velká škoda.

Pokud by Toyota u nás GR Corollu prodávala, byl by to přímým konkurent pro Volkswagen Golf R nebo Cupru Leon 4WD. O pohon se stará tříválcový přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru. Jde o stejný agregát, jaký automobilka použila v GR Yarisu. Pohonná jednotka ale prodělala pro nasazení do většího hatchbacku spoustu úprav. Maximální výkon je 304 koní a vrchol točivého momentu dosahuje 370 Nm.

Standardem je šestistupňová manuální převodovka a pohon všech kol GR-Four. Ten známe už ze sportovního Yarisu, kde publikum jednoznačně zaujal. Ve standardním režimu dělí výkon motoru mezi nápravy v poměru 60/40, v jiných režimech je poměr 50/50 a v nejzábavnějším nastavení jde dopředu pouze třicet procent výkonu. Vůz tak získá velmi přetáčivý charakter.

Test Toyota GR Supra: Der Japaner
Přečtěte si také:

Test Toyota GR Supra: Der Japaner

Kvalitní jízdní vlastnosti zajistí i nízká hmotnost. GR Corolla váží pouze 1474 kg. Toyota zde použila hliníkovou kapotu a ze stejného materiálu jsou vyrobeny i části předních dveří. Kvůli zvýšení tuhosti má karoserie více svarů a mnohem více používá také strukturálního lepidla zvyšujícího tuhost spojů mezi jednotlivými díly.

Kompletně přepracované je odpružení využívající jiné tlumiče, pružiny i stabilizátory. Zadní náprava dostala kvůli přítomnosti pohonu všech kol dvojité lichoběžníkové zavěšení. Větší jsou také brzdy a vůz stojí na osmnáctipalcových kolech s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4. Navíc Toyota nabízí také možnost vybavit automobil samosvorným diferenciálem na přední i zadní nápravě.

Toyota GR Corolla bude vyráběna v japonském závodě Motomachi. Na americký trh vůz dorazí letos na podzim. Evropa má smůlu, GR Corolla se k nám bohužel nechystá.

Ele Vai Pedir Você Em Namoro Em 30 Dias (neregistrovaný)
Congratulations on the content. Interesting.. 88648532
Jindřich (neregistrovaný)
A dokud budeme v UNII tak se k nám nepodívají i jiné zajímavé kousky....
  • Našli jste v článku chybu?