Toyota GR Supra nabízí šestiválec, čtyřválec, skvělé jízdní vlastnosti a jednu zvláštnost

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Toyota konečně představila novou generaci kupé Supra 

  • Japonská novinka se bude vyrábět se čtyřválcem i šestiválcem. Nejostřejší provedení zvládne stovku za 4,3 sekundy 

  • Úvodní informace slibují skvělé jízdní vlastnosti 

  • První zákazníci dostanou svůj exemplář v létě 

Odhalování nové generace modelu Supra trvalo celé dlouhé měsíce, ale teď je všemu konec. Automobilka Toyota konečně vypustila do éteru kompletní galerii a všechny důležité informace. Řekněme si otevřeně, že design možná nebude sedět každému. Nicméně po stránce jízdních dovedností vypadá model GR Supra hodně slibně.

Jak už patrně víte, Toyota GR Supra je příbuzná s BMW Z4 nové generace, ačkoliv to na první pohled není příliš znát. Rozvor 2470 mm ovšem mají oba modely shodný a také celková šířka se liší pouze o jeden milimetr. Na výšku měří japonské kupé 1295 mm a dlouhé je 4380 mm. Pro srovnání, Toyota GT86 měří na délku 4240 mm.

Nová Toyota Supra přichází. Připomeňte si historii tohoto modelu v necelých pěti minutách
Přečtěte si také:

Nová Toyota Supra přichází. Připomeňte si historii tohoto modelu v necelých pěti minutách

Nabídka motorizací zahrnuje dva čtyřválce a řadový třílitrový šestiválec. Nejpomalejší varianta disponuje výkonem 145 kW (197 k), silnější čtyřválec pak nabízí 190 kW (258 k). Tyhle motory se ale v Evropě prodávat nebudou. Nás se týká pouze šestiválcový vrchol s parametry 250 kW (340 k) a 500 Nm. Taková Supra zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,3 s. Ve všech případech je podélně uložený motor pohánějící zadní nápravu spojen s osmistupňovým automatem. S manuální převodovkou se nepočítá.

Jízdní vlastnosti by měly být vynikající. Toyota říká, že Supra disponuje tužší karoserií než Lexus LFA a že má nižší těžiště než současné GT86. Kromě toho evropské verze budou mít coby součást standardní výbavy aktivní zadní diferenciál. Přední náprava využívá zavěšení McPherson, ta zadní je pětiprvková. Brzdy mají původ u společnosti Brembo a devatenáctipalcová kola jsou kovaná.

Test Toyota GT86 Black Touch: Stále stejná a přece čím dál lepší
Přečtěte si také:

Test Toyota GT86 Black Touch: Stále stejná a přece čím dál lepší

V interiéru stojí za zmínku sedadla, která se údajně inspirovala v motorsportu, takže máme očekávat vynikající podporu těla i při velmi rychlé jízdě. Nás ovšem zaujala zmínka o tom, že prostor řidiče a spolujezdce je jednoznačně oddělen. Na tom není nic zvláštního, jenže designéři takto oddělili od řidiče také volič automatické převodovky a všechny ovladače na středovém panelu. Něco podobného má už delší dobu třeba F-Type (v přepážce je ještě integrované držadlo pro spolujezdce), jenže ten do prostoru pro řidiče naopak zahrnuje i veškeré ovladače. Ne, v případě Supry to není pouze pozůstatek japonského pravostranného řízení. V Japonsku je ta přepážka naopak. Skoro se zdá, jako kdyby si u Toyoty „něco“ spletli. Nicméně jak známe japonské automobilky, určitě to bude mít nějaký speciální důvod.

Toyota Supra nové generace dorazí k prvním evropským zákazníkům v létě. Na úvod je připravena limitovaná edice A90 (prvních 90 exemplářů), v rámci akce Supra 900 pak prvních 900 zájemců dostane speciální benefity, jako například možnost účasti na různých kurzech sportovní jízdy.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?