Autoklub ČR kromě jiného testuje pneumatiky. Například začátkem letošní letní sezóny připravil test letních pneumatik o rozměru 205/55 R16, teď přichází pro změnu se zimním obutím. To bylo otestováno v rozměru 215/55 R17. Celkové vítězství získala pneumatika Barum Polaris 5, jenže jak už to u pneumatik chodí, vítězí nejlepší kompromis. Proto v jednotlivých disciplínách často najdete lepší pláště od jiných výrobců.
Při vývoji pneumatik totiž platí, že vylepšení jedné konkrétní vlastnosti má přímý (negativní) dopad na vlastnost jinou. Dobrým příkladem aktuálního testu je pneumatika Laufenn i Fit LW31. Ta při testu brzdění na sněhu vykázala nejkratší brzdnou dráhu. V této disciplíně tudíž zvítězila. Jenže při brzdění na mokru zcela propadla. Oproti vítězi daného testu, pneumatice Toyo SNOWPROX S954, zaostala o podstatných 12,3 metrů (69,5 vs. 57,2 m). Zrovna na mokru pak úplně nezářila ani celkově nejlepší pneumatika Barum Polaris 5. Při brzdění na suchu dokonce skončila na posledním místě.
Právě proto je dobré u podobných srovnávacích prostudovat nejen celkové pořadí, ale podrobněji se podívat na výsledky v jednotlivých disciplínách. Může se totiž stát, že když vezmete v úvahu vaše konkrétní podmínky, ve kterých obvykle v zimě jezdíte, bude pro vás vhodnější nějaká jiná pneumatika než celkový vítěz.
V aktuálním testu vyzkoušel Autoklub ČR dohromady šest pneumatik. Kromě zmíněných značek Barum, Toyo a Laufenn došlo také na Kumho WinterCraft WP71, Kormoran SNOW a Firestone Winterhawk 3.