- Dobrá průchodnost terénem
- Pohodlný podvozek
- Příznivá cena
–
- Horší stabilita při prudkém zatočení
- Nenastavitelný volant
UTV, side by side, MOHUV... Pod takovými označeními můžete znát užitkové čtyřkolky. Existuje i řada čistě sportovních modelů, ale stroj, který zde vidíte, kombinuje (jak jinak) užitečnost a špetku adrenalinu. Kupují si ho lidé s hospodářstvími, farmami nebo rekreačními objekty v hůře přístupných místech. Taková čtyřkolka totiž zastane spoustu práce: Umí tahat vozíky, rozmetače, sněžné frézy nebo radlice, je vybavena navijákem a také disponuje praktickou korbou. Tento kousek z produkce čínské firmy Linhai je připraven na řadu situací. Má připojitelný pohon všech kol, redukci i uzávěrku předního a zadního diferenciálu. Což znamená, že se s ním v terénu jen tak nezaseknete, a pokud ano, pomůže dálkově ovládaný naviják s tažnou silou 1371 kilogramů.
Ovládání by zvládlo i dítě, s volantem se díky posilovači řízení nemusíte prát, diferenciály i pohon 4×4 aktivujete tlačítkem a řazení díky variátoru neřešíte vůbec. Manipulace s voličem řazení chce občas trochu fyzické síly, případně popojetí o pár desítek centimetrů, ale na to se dá zvyknout. Na rozdíl od konvenční kulisy, známé z aut, zde máme dvě polohy pro jízdu vpřed – pro rychlou jízdu a redukční převod, parkovací pozici supluje neutrál, doplněný ruční brzdou. Samozřejmě nechybí zpátečka, jejíž aktivaci doprovází hlasité pípání. T-Boss má světlou výšku 28 centimetrů a hydraulické tlumiče na obou nápravách, takže z vás ani při rychlejším úprku po nerovném terénu nevytřese duši.
Na silnici se umí rozjet až na 70 km/h, pokud mu tedy dáte chvilku času. I zde je velmi pohodlný, vzhledem ke své výšce a půdorysu však nemá rád náhlé změny směru v rapidním tempu. Jistou míru pudu sebezáchovy je vhodné mít i na nezpevněném povrchu, jízda zde je však bezpečná a chování předvídatelné: Po krátkém okamžiku nedotáčivosti je možné čtyřkolku přimět k driftu, ale i na rozbahněném povrchu, který si můžete prohlédnout na fotografiích v galerii, mají terénní pneumatiky trakce na rozdávání.
Cena je vzhledem k univerzalitě a výbavě velmi příznivá, pokud potřebujete pracovního parťáka a malotraktor považujete za příliš specializovanou agrozáležitost, jen máloco vám poskytne tolik užitku a zábavy v jednom balení.
Linhai UTV 550 T-Boss EFi EPS: Verdikt
Off-roadové schopnosti a praktičnost doplňuje snadným ovládáním a uživatelskou přívětivostí. Kromě terénu si bez problému poradí i s cestováním po silnici. Potěší i dostupnost nepřeberného množství příslušenství pro pracovní využití.
Foto: David M. Bodlák
Technické údaje | Linhai UTV 550 T-Boss EFi EPS |
---|---|
MOTOR | |
Konstrukce: | čtyřdobý jednoválec |
Zdvihový objem válců (cm3): | 493 |
Nejvyšší výkon (kW/min-1) | 24/6500 |
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): | 39/5500 |
Převodovka: | bezestupňová automatická |
Poháněná kola: | 2x2/4x4 |
ROZMĚRY A HMOTNOSTI | |
Délka (mm): | 2790 |
Šířka (mm): | 1470 |
Výška (mm): | 1920 |
Rozvor náprav (mm): | 1855 |
Provozní hmotnost (kg): | 563 |
Nosnost korby (kg): | 200 |
Objem palivové nádrže (l): | 26 |
CENY A VÝBAVY | |
Cena modelu od (Kč): | 209 990 |