Minitest Linhai UTV 550 T-Boss EFi EPS: Na práci i legraci

přidejte názor
Autor: David M. Bodlák

+

  • Dobrá průchodnost terénem
  • Pohodlný podvozek
  • Příznivá cena

  • Horší stabilita při prudkém zatočení
  • Nenastavitelný volant

UTV, side by side, MOHUV... Pod takovými označeními můžete znát užitkové čtyřkolky. Existuje i řada čistě sportovních modelů, ale stroj, který zde vidíte, kombinuje (jak jinak) užitečnost a špetku adrenalinu. Kupují si ho lidé s hospodářstvími, farmami nebo rekreačními objekty v hůře přístupných místech. Taková čtyřkolka totiž zastane spoustu práce: Umí tahat vozíky, rozmetače, sněžné frézy nebo radlice, je vybavena navijákem a také disponuje praktickou korbou. Tento kousek z produkce čínské firmy Linhai je připraven na řadu situací. Má připojitelný pohon všech kol, redukci i uzávěrku předního a zadního diferenciálu. Což znamená, že se s ním v terénu jen tak nezaseknete, a pokud ano, pomůže dálkově ovládaný naviják s tažnou silou 1371 kilogramů.

Digitální displej ukazuje mimo jiné i stav pohonu všech kol a sepnutí předního a zadního diferenciálu. Klasický údaj o dojezdu zde nenajdete
Dálkově ovládaný elektrický naviják má tažnou sílu 1371 kilogramů. Pomůže při práci i při vyproštění, pokud zapadnete v terénu

Ovládání by zvládlo i dítě, s volantem se díky posilovači řízení nemusíte prát, diferenciály i pohon 4×4 aktivujete tlačítkem a řazení díky variátoru neřešíte vůbec. Manipulace s voličem řazení chce občas trochu fyzické síly, případně popojetí o pár desítek centimetrů, ale na to se dá zvyknout. Na rozdíl od konven­ční kulisy, známé z aut, zde máme dvě polohy pro jízdu vpřed – pro rychlou jízdu a redukční převod, parkovací pozici supluje neutrál, doplněný ruční brzdou. Samozřejmě nechybí zpátečka, jejíž aktivaci doprovází hlasité pípání. T-Boss má světlou výšku 28 centimetrů a hydraulické tlumiče na obou nápravách, takže z vás ani při rychlejším úprku po nerovném terénu nevytřese duši.

Sklopná korba má nosnost 200 kilogramů. Pokud vám její kapacita nestačí, k čtyřkolkám je možné pořídit kompaktní i větší vozíky nebo třeba nákladní saně pro využití v zimě
Praktičnost není taková jako u osobního auta nebo minivozidel. Přesto však nechybí uzavíratelná schránka před spolujezdcem. Volant není stavitelný, menší řidiči se musí lehce naklonit kupředu

Na silnici se umí rozjet až na 70 km/h, pokud mu tedy dáte chvilku času. I zde je velmi pohodlný, vzhledem ke své výšce a půdorysu však nemá rád náhlé změny směru v rapidním tempu. Jistou míru pudu sebezáchovy je vhodné mít i na nezpevněném povrchu, jízda zde je však bezpečná a chování předvídatelné: Po krátkém okamžiku nedotáčivosti je možné čtyřkolku přimět k driftu, ale i na rozbahněném povrchu, který si můžete prohlédnout na fotografiích v galerii, mají terénní pneumatiky trakce na rozdávání.

Cena je vzhledem k univerzalitě a výbavě velmi příznivá, pokud potřebujete pracovního parťáka a malotraktor považujete za příliš specializovanou agrozáležitost, jen máloco vám poskytne tolik užitku a zábavy v jednom balení.

Linhai UTV 550 T-Boss EFi EPS: Verdikt

Off-roadové schopnosti a praktičnost doplňuje snadným ovládáním a uživatelskou přívětivostí. Kromě terénu si bez problému poradí i s cestováním po silnici. Potěší i dostupnost nepřeberného množství příslušenství pro pracovní využití.

Foto: David M. Bodlák


Technické údaje Linhai UTV 550 T-Boss EFi EPS
MOTOR
Konstrukce: čtyřdobý jednoválec
Zdvihový objem válců (cm3): 493
Nejvyšší výkon (kW/min-1) 24/6500
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 39/5500
Převodovka: bezestupňová automatická
Poháněná kola: 2x2/4x4
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Délka (mm): 2790
Šířka (mm): 1470
Výška (mm): 1920
Rozvor náprav (mm): 1855
Provozní hmotnost (kg): 563
Nosnost korby (kg): 200
Objem palivové nádrže (l): 26
CENY A VÝBAVY
Cena modelu od (Kč): 209 990
  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?