Test Harley-Davidson Electra Glide Standard: Trip na lehko

přidejte názor
Autor: Redakce

+

  • Vysoká úroveň jízdního komfortu
  • Relativně snadná ovladatelnost
  • Účinné brzdy

  • Nevzhledná schránka přímo ve výhledu
  • Příplatek za řazení pata-špička 

Titulek nahoře berte prosím s velkou rezervou. Electra nebyla těch pár let, co jsme o ní neslyšeli, zavřená v hladomorně ani na odtučňovacím pobytu. Vrátila se však do prodejen bez všech zbytečností, a díky tomu je mimo jiné i nejlehčím Touringem v nabídce značky.

Když se řekne Electra Glide, zazní to povědomě i v uších naprostého motocyklového laika a jen málokdo si tato dvě slova nedá automaticky dohromady se značkou Harley-Davidson. Těm informovanějším se zřejmě vybaví také luxusní výbava na úrovni dobře zařízeného obýváku; barevná obrazovka, stereo, obrovská sedací souprava a podobné vychytávky ke zpříjemnění dlouhých cest. A skuteční znalci si před časem určitě všimli, že Electra Glide se postupně a v tichosti přejmenovala na Ultra Limited. Vloni se Harley k původnímu názvu vrátil, ale zamířil na úplně jinou cílovou skupinu. Jak už naznačuje přívlastek Standard, seznam výbavy je u nové Electry seškrtaný na nejnutnější minimum – do marketingového oddělení se zřejmě doneslo, že pořád existují zákazníci, kteří za jízdy raději poslouchají motor než Radiožurnál a místo sledování obřího displeje se kochají krajinou. O tom kdysi cestování na motorce bývávalo, pamatujete?

Stosedmička k jednomístné Elektře pasuje náramně, víc koní ani newton­metrů není třeba
Do kufrů se jeden sbalí klidně i na dovolenou, každá přilba se tam ale nevejde

Electra Glide Standard vám pocit starých dobrých časů zprostředkuje dokonale – chybí snad jen startovací páka. Teď samozřejmě přeháním; motor, podvozek i cestovní komfort jsou na úrovni 21. století, ale není tu navíc nic, co by zbytečně odvádělo pozornost a ředilo zážitek z jízdy. Dokonce ani spolujezdec si nemá kam sednout, pokud si tedy za druhé sedlo nepřiplatíte. V základu je to však motorka pro individualisty a puristy – ale rozhodně ne masochisty. Komfortu je tu pořád dost, byť sedlo není takový gauč jako na Ultra Limited. To vám ale nezabrání trávit v něm celé dny, stejně jako absence zavírací klapky v plexi.

Za přihrádku díky, ale na zavřenou by se koukalo mnohem lépe
Kolébka pro řazení patou bude jedním z nejprodávanějších doplňků. Bez ní to není ono

Když už bych chtěl hledat důvod ke stížnostem na téma pohodlí, byla by to chybějící kolébka pro řazení patou, ale i ta se dá dokoupit. A zas tak nutně ji potřebovat nebudete – motor se za městem krásně sebere i na pětku, a když už je přece jen třeba řadit, převodovka spolupracuje celkem ochotně. Ani při práci se spojkou se příliš nenadřete, a to samé vlastně platí obecně o celkové ovladatelnosti. Electra sice i po očesání pořád váží přes tři a půl metráku, ale v zatáčkách se (na svou velikost) vodí velmi lehce. Těch pár ušetřených kil proti Ultra Limited ani tak znát není, ale menší přední kolo a nižší posaz vyloženě svádí ke svižnějšímu jízdnímu stylu. A proti nejsou ani brzdy – dohromady dvanáct pístků krotí setrvačné hmoty naprosto hravě.

Srovnávací test Harley-Davidson Street Glide Special vs. Indian Chieftain Limited: Dny hřmění
Přečtěte si také:

Srovnávací test Harley-Davidson Street Glide Special vs. Indian Chieftain Limited: Dny hřmění

Harley-Davidson Electra Glide Standard: Verdikt

Přestože v řadě H-D Touring byla už před návratem modelu Electra Glide celkem tlačenice, nový Standard do ní skvěle zapadl. Není totiž jen oholenou Ultrou Limited ani převlečeným Road Kingem, ale svébytným modelem, který našel prázdné místo v nabídce. Pokud hledáte obratný a zároveň pohodlný cesťák s kvalitní ochranou před větrem a z prvků moderní výbavy vám ke spokojenosti stačí tempomat, určitě by neměl uniknout vaší pozornosti.

Foto: David M. Bodlák


Cena testovaného motocyklu: 25 047 eur
Technické údaje H-D Electra Glide Standard
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor (mm): 1625
Výška sedla v nezatíženém stavu (mm): 680
Zdvihy pérování vpředu/vzadu (mm): 117/55
Úhel krku řízení (°): 64
Pneumatika vpředu 130/70-17
Pneumatika vzadu 180/65-16
Hmotnost (kg): 372
Objem nádrže (l): 22,7
PODVOZEK
Rám: kolébkový z oceli
Zavěšení vpředu: teleskopická vidlice
Zavěšení vzadu: kyvná vidlice,
centrální tlumící jednotka
Brzdy vpředu: 2x čtyřpístkový třmen, Ø 300 mm
Brzdy vzadu: čtyřpístkový třmen, Ø 300 mm
MOTOR
Konstrukce: vidlicový dvouválec 45°
Zdvihový objem válců (cm3) 1746
Nejvyšší výkon (kW/min-1): 66/5020
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 150/3250
  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?