Automobilka Porsche představila další z řady speciálních edicí. Tentokrát nese označení 911 Sport Classic, které prozrazuje, že zde bude hrát důležitou roli historie. Nicméně kromě spousty odkazů do minulosti novinka nabízí také některé technické zajímavosti. Především má podladěný motor z modelu 911 Turbo spojený s manuální převodovkou. Jde tedy o nejsilnější manuální 911 současné generace, jakou si můžete pořídit.
Verze Sport Classic se na první pohled liší rozšířenou karoserií převzatou právě z Turba, ovšem bez velkých nasávacích otvorů na zadních blatnících. Nově tvarovaná je také kapota vyrobená z karbonem vyztuženého plastu, lehce upravený tvar má i karbonová střecha. Nejdůraznější připomínkou historie pak je zadní spoiler, který si bere inspiraci u modelu Carrera 2.7 RS z roku 1973.
Nádhernou práci designéři odvedli také v interiéru. Sedadla dostala čalounění s typickým vzorem historických modelů a nechybí ani decentní obložení dřevem. Nejmodernější technologie typu rozměrného středového displeje samozřejmě zůstaly.
O pohon modelu 911 Sport Classic se stará plochý dvakrát přeplňovaný šestiválec. Oproti 911 Turbo má trochu nižší výkon (550 koní), ale zatímco Turbo i Turbo S vždy koupíte s automatem a pohonem všech kol, tahle verze zůstává zadokolkou a jak už bylo řečeno, používá sedmistupňový manuál. Hodnoty týkající se zrychlení a maximální rychlosti Porsche nezveřejnilo, ale to v tomto případě asi ani není podstatné.
Propracovaný podvozek verze 911 Sport Classic používá systém řízení zadní nápravy, aktivní tlumiče nebo keramické brzdy a došlo také na zvučnější výfuk. Kromě toho automobilka odebrala nějaké ty izolační materiály z interiéru, takže bude uvnitř zvukový zážitek z jízdy o něco intenzivnější.
Porsche 911 Sport Classic vznikne pouze v počtu 1250 exemplářů. Na německém trhu tato limitka stojí v přepočtu zhruba 6,7 milionu korun. Není to nic levného, ale zájemci by s rozhodováním určitě neměli otálet. Podobné speciality bývají vyprodány velmi rychle.