Na autosalonu v Los Angeles Jeep představil nový model Gladiator, s nímž se po 25 letech od zastavení výroby Comanche vrací k produkci pick-upů střední třídy (v americkém měřítku). Reaguje tak na rostoucí zájem Američanů o vozy této kategorie vyprovokovaný poslední generací Fordu Ranger. Gladiator je dlouhý 5181 mm s rozvorem náprav 3480 mm (tj. o 492 mm víc než u čtyřdveřového Wrangleru).
Gladiator má ortodoxní konstrukci s tuhými nápravami firmy Dana vpředu i vzadu a ocelovou karoserií Double Cab z velké míry (vč. LED světlometů) převzatou z modelu Wrangler, zde ovšem s 1254 mm dlouhým (tj. 5 ft) nákladovým prostorem.
Pohánět jej bude zážehový V6 Pentastar 3,6 l/210 kW (285 k) a 352 N.m, k němuž se v roce 2020 přidá vznětový V6 EcoDiesel 3,0 l/190 kW (260 k) a 600 N.m. Převodovky jsou na výběr šestirychlostní přímo řazená nebo osmistupňový automat. Na výběr jsou dva systémy pohonu všech kol Command Trac a Rock Trac s uzávěrkami diferenciálu Tru-Lok. Mezi třemi úrovněmi výbavy je i čistě terénní varianta Rubicon.
Gladiator se bude vyrábět v Toledu v Ohiu, tedy v závodě, kde se značka Jeep v roce 1941 zrodila.
Také Jeep už má pick-up
29.11.2018