Studie odhalila, kdy vás čeká nehoda. V průměru každý tuzemský vůz nabourá jednou za 191 tisíc kilometrů

17.07.2023
přidejte názor
Autor: Tiskový servis MDČR

Počet nehod na českých silnicích v posledních letech přibývá. Logicky tak je větší šance, že při nákupu ojetiny narazíte na auto, které za sebou má větší či menší poškození. Pořád jsem na tom ale lépe než například v Polsku. 

Nástrahy silničního provozu jsou všelijaké a není proto nic výjimečného, že občas dojde k nehodě, respektive k poškození automobilu. Společnost carVertical zabývající se prověřováním historie automobilů se blíže podívala na souvislost mezi počtem nehod a počtem najetých kilometrů u vozů na českém trhu. Výsledkem je průměrné číslo, které říká, kdy zhruba u každého automobilu dojde k nehodě. Společnost o svých zjištěních informovala prostřednictvím tiskové zprávy. 

Studie společnosti carVertical pracuje s daty za roky 2021 až 2023. Z výsledků vyplývá, že v posledních letech dochází k nárůstu počtu nehod. Není to ale nic překvapivého, protože v době pandemie koronaviru byl provoz obecně slabší a to se také projevilo na nehodovosti.  

10 zemí s nejnebezpečnějšími silnicemi na světě: V Evropě je nehledejte
Přečtěte si také:

10 zemí s nejnebezpečnějšími silnicemi na světě: V Evropě je nehledejte

Ze zjištěných údajů vyplynulo, že v roce 2021 ujelo průměrné vozidlo v Česku 201 357 km, než se stalo účastníkem nehody, v roce 2022 to bylo průměrně 198 193 km a v letošním roce vychází jedna nehoda na 191 049 km. Za nehodu se ale bere jakékoliv poškození, tedy i menší škrábance nebo drobné městské „ťukance“.

„Vozidlo s 300 000 km na tachometru mohlo mít za sebou již bezmála 2 nehody. Za nehodu se však kvalifikuje i lehký náraz nebo škrábanec, takže kupující ojetých vozů by měli před pořízením konkrétního vozu prozkoumat, jaká poškození vozidlo utrpělo,“ vysvětluje Matas Buzelis, automobilový expert společnosti carVertical.

Zahraniční ojetina = vyšší riziko nehody 

Česká republika na tom ale není se zjištěnými průměry úplně špatně. Třeba v Chorvatsku dochází k nehodě jednou za zhruba 100 tisíc kilometrů a to samé platí o Polsku. Tamní průměr vychází v letošním roce na jednu nehodu za necelých 128 tisíc ujetých kilometrů. Německý nebo italský trh bohužel tato studie nezmiňuje. 

„Kupující by si měli uvědomit, že kupují ojeté vozidlo, nikoli nové. Každý řidič očekává, že právě jeho vůz bude v dobré kondici, ale ve skutečnosti tomu tak vždy není. Odhadujeme, že až 52,4 % ojetých vozidel mělo alespoň jednu malou nehodu. Z tohoto důvodu by měla kontrola historie hrát důležitou roli v celém procesu nákupu vozu, společně s testovací jízdou a fyzickou kontrolou v autorizovaném servisu,“ říká Buzelis.

Autor: Tiskový servis carVertical
  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?