Koncept interiéru ztělesňuje těleso palubní desky, která svým oválným tvarem evokuje tvar testovací dráhy na střeše továrny Lingotto, středový tunel tvar jejího středu a obdélníková dotyková obrazovka infotainmentu zase zobrazuje původní nápis Fiat, který je podobný tomu na budově Palazzina v Lingottu. Některé nápady se prý objeví v chystaných modelech, mj. v nové Pandě, ale i nástupci modelu Punto. Nechme se překvapit.
Fiat hledá způsoby, jak udělat auta lehčí a levnější, o čemž svědčí nekonvenční uspořádání zadních sedadel, které místo tradiční lavice tvoří v podstatě jen houpací síť. Toto řešení se ale do sériové produkce určitě nedostane.
Americká inspirace
Továrna Lingotto psala slavnou historii Fiatu. Legendární závod byl postaven ve 20. letech 20. století v americkém stylu. Architekt Giacomo Mattè Trucco pojal komplex, skládající se ze dvou vedle sebe stojících pětipatrových půlkilometru dlouhých budov, jako chrám výroby. Pro železobetonové konstrukce využil stejné metody, jaké uplatnila společnost Hennebique v amerických továrnách Fordu. Závod Lingotto dokončili v roce 1923 po šesti letech prací a slova uznání mu věnoval i slavný francouzský architekt Le Corbusier. Jednalo se o velmi neobvyklé řešení s testovací dráhou na střeše, které o pět let později v pozměněné podobě okopíroval Chrysler v argentinském Buenos Aires.
Výroba aut proto probíhala nezvykle směrem odspodu nahoru. Hotová auta absolvovala testovací jízdu na 1160 m dlouhé zkušební dráze na střeše, která se sestávala ze dvou 443metrových rovinek, zakončených klopenými zatáčkami. Dolů následně sjela po jedné ze dvou spirálovitých ramp na každé straně továrny.
Poslední byla Delta
V té době v této největší automobilové továrně v Evropě pracovalo v Turíně přibližně 12 000 dělníků, kteří se střídali ve skupinách po 500 v nepřetržitém třísměnném provozu. Rostoucí produkci Fiatu přesto továrna nestačila, a tak byl v roce 1939 v Turíně postaven nový závod Mirafiori. Během šesti desetiletí se v Lingottu vyrábělo více než 80 různým modelů koncernu Fiat. Nechyběly mezi nimi legendární Balilla, Topolino či Fiat 500. Celkem tam vyrobili více než milion automobilů. Výroba automobilů v Lingottu skončila v roce 1982, přičemž posledním vyráběným modelem byla Lancia Delta.
Na testovací dráze se natáčela i slavná scéna legendárního filmu Italian Job (Loupež po italsku) z roku 1969, v němž trojice vozů Mini Cooper uniká před policií.
Pomalu chátrající historická budova byla v 80. a 90. letech přeměna podle návrhu slavného architekta Renza Piana na víceúčelové centrum. 1,2 km dlouhý ovál se proměnil v novou turínskou městskou oázu, nejvýše položenou zahradu v Evropě s více než 40 000 rostlinami.