Škoda za sebou nemá úplně špatný rok, velkým problémem jsou ale desítky tisíc čekajících zákazníků. Další novinky přijdou na trh až v roce 2024

přidejte názor
Autor: Škoda Auto
  • Škoda sice v roce 2022 prodala „jen“ necelých 63 tisíc vozů, její modely jsou ale stále na českém trhu ty nejpopulárnější 
  • Problémem je pomalá výroba. Ke konci loňského roku čekalo na svůj vůz už přes 60 tisíc zákazníků 
  • Nejprodávanější Škodou a zároveň nejprodávanějším automobilem na českém trhu byla v roce 2022 Octavia 
  • Letos Škoda představí čtyři novinky, všechny ale vstoupí do prodeje až v roce 2024

Automobilka Škoda oficiálně oznámila své prodejní výsledky za loňský rok. Celkově bylo v roce 2022 nově zaregistrováno 62 905 vozů této značky, což představuje meziroční pokles o 11 %. Sluší se ale podotknout, že celý český trh v loňském roce klesl o 7,1 %. Škoda si stále drží třetinový podíl a její modely jsou u nás ty nejprodávanější. Problém ale představuje váznoucí výroba. 

Škoda eviduje za poslední dva roky dramatický nárůst nevyřízených objednávek. Jestliže v prosinci 2020 na svůj vůz čekalo něco málo přes 30 tisíc zákazníků, na konci roku 2021 to bylo už necelých 60 tisíc a na konci loňského roku toto číslo šedesátitisícovou hranici překročilo. Dlouhá čekací doba má vliv zejména na sektor soukromých zákazníků. 

Skokový pokles cen elektromobilů Tesla žádné slevy pro Škodu Enyaq iV a jiné koncernové modely nepřinese. Porsche naopak zdraží
Přečtěte si také:

Skokový pokles cen elektromobilů Tesla žádné slevy pro Škodu Enyaq iV a jiné koncernové modely nepřinese. Porsche naopak zdraží

Zástupci značky Škoda na tiskové konferenci uvedli, že právě výroba je důvodem, proč v počtu prodaných vozů soukromníkům loni nakonec skončila na druhém místě za značkou Hyundai. V červnu a červenci 2022 se pak na chvíli propadla dokonce až na třetí místo. Naopak u firemních zákazníků je Škoda jasným číslem 1. 

Jasnou jedničkou je Škoda také v kategorii elektromobilů. Tato část českého trhu sice procentuálně roste velmi výrazně, ale v absolutních číslech se u nás podílí na prodejích nových vozů stále jen minimálně. Loni na našem trhu bylo zaregistrováno 3694 nových elektromobilů, modely Enyaq iV představovaly podíl 33,2 %. Jinak řečeno, každý třetí u nás prodaný elektromobil má značku Škoda.  

Letos čtyři novinky, v prodeji ale až za rok

Škoda si stanovila pro letošní rok spíše skromnější cíle především kvůli tomu, že v současné situaci automobilového průmyslu je složité cokoliv plánovat. Očekává se, že by celkový roční prodej automobilů na českém trhu mohl v roce 2023 opět překročit hranici 200 tisíc vozů a Škoda si chce udržet svůj třetinový podíl. Na tiskové konferenci ale také zaznělo, že nelze očekávat nějaké výraznější zlevňování automobilů. 

I v České republice se Rolls-Royce prodává velmi dobře. Díky elektromobilu se bude prodávat ještě lépe
Přečtěte si také:

I v České republice se Rolls-Royce prodává velmi dobře. Díky elektromobilu se bude prodávat ještě lépe

Mladoboleslavská automobilka bude pokračovat také v podpoře elektromobility a ve spolupráci s řadou dalších subjektů chce během roku 2023 navýšit o 35 % počet nabíjecích bodů. Nabíjecích stanic s výkonem přes 150 kW by mělo přibýt na českých silnicích více než padesát. 

Ve druhé polovině roku má Škoda naplánované hned čtyři premiéry. Odhalena bude modernizovaná Scala, modernizovaný Kamiq, ale také nová generace modelu Kodiaq a také nový Superb. Všechny čtyři novinky se ale začnou prodávat až v roce 2024. 

Zároveň je v plánu také elektrická ofenziva. Do roku 2026 mají být na trh uvedeny hned tři elektromobily. Konkrétně to bude sedmimístné elektrické SUV navazující na koncept Vision 7S, malé SUV a městský crossover. 

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?