Škoda Trekka je extrémně vzácné auto. Nejen tady v Česku, kde ji najdete snad jen ve sbírce Škoda Muzea v Mladé Boleslavi, ale i na Novém Zélandu, kde vznikala v letech 1966 až 1973 jako jediné auto, které se kdy na ostrovech na druhém konci světa vyrábělo. Hrdé na tento model jsou tak hned dva národy.
Auto mělo pomoci tamním farmářům v obhospodařování jejich polností. Vůz s laminátovou karoserií ve stylu tehdejších off-roadů byl však vybaven pohonem zadních kol. Jako základ totiž využíval dobovou Škodu Octavia. Tomu odpovídal i slabý výkon 34 kW (46 k). To ale tolik nevadilo, protože auto nevážilo ani tunu.
Celkem vzniklo na 2500 kusů. Vůz získal renomé jako bytelné auto nenáročné na provoz a údržbu. I proto si ho řada Novozélanďanů oblíbila a stalo se součástí sbírek automobilových nadšenců. Přesto jde dnes u protinožců o raritu. Majitelé mají klub a jeden z jeho členů Tood Niall, který dokonce napsal knihu o historii vozu nazvanou The Trekka Dynasty, se rozhodl svůj kousek prodat.
Poslal ho do České republiky a kromě stylového návodu na nastartování, který přilepil na palubní desku, přidal i vzkaz: „Rád vidím, že se moje stará dobrá Trekka usadila v Česku. Doufám, že tam najde dobrý domov.“ Auto z roku 1971 je procleno a v plně pojízdném stavu. Stačí ho jen přihlásit.
Téměř padesát let stará Trekka už ale není tak dostupným vozem jako v minulosti. Prodejce na serveru Bazoš.cz za ni chce 1,5 milionu korun. Zní to šíleně, nicméně to odpovídá aktuální honbě za domácími veterány. Na tom samém serveru se prodává třeba Škoda 1100 MBX za 1,3 milionu korun. A Trekka je pro tuzemského sběratele rozhodně vzácnější.