Rozdíl to není nikterak velký, ale je tam. Když se podíváme do tabulky, zjistíme, že Škoda Octavia Combi čtvrté generace má o něco větší spotřebu než její verze s karoserií liftback. V případě základní benzinové jednotky 1.0 TSI (81 kW) to je 4,7 litru proti 4,6 litrům. Rozdíl jedné deci se projevuje i u dalších motorů, tedy benzinového 1.5 TSI a naftového 2.0 TDI. Proč?
Na výši spotřeby má vliv řada faktorů. Jedním z nich je hmotnost. Rozdíl je ale poměrně malý, v průměru okolo 22 kilogramů. To je malé dítě, větší pes nebo kufr na dovolenou na palubě. Zajímavější bude zaměřit se na aerodynamiku obou vozů.
Liftback má hodnotu koeficientu aerodynamického odporu vzduchu 0,24, kombi pak 0,26. Obě auta tak patří ke špičce nejen ve své kategorii, ale i celkově. Pro srovnání – hodnotu 0,24 má třeba i Toyota Prius nebo Tesla Model S. Z obrázků v tomto článku je patrné, jak vzduch obtéká kolem vozů s různou karosářskou verzí. U liftbacku je mnohem méně turbulencí a i to pomáhá dělat auto úspornějším.
Fotografie, na které se díváte, ale nejsou snímky skutečných aut. Jde o propracovanou počítačovou simulaci aerodynamiky, kterou v Mladé Boleslavi používají při vývoji vozů. „Zhruba 80 procent naší práce je touto metodou. Simulace je tak přesná, že všechna důležitá vývojový rozhodnutí můžeme založit jen na základě těchto dat,“ říká Pavla Polická, která má ve Škodě vývoj aerodynamiky na starosti.