Škoda Kodiaq RS už má českou cenu. Co za stejné peníze pořídíte jinde?

6 nových názorů
Autor: Redakce
  • V souvislosti s pařížskou premiérou Kodiaqu RS zveřejnila Škoda cenu pro český trh

  • Doporučená prodejní cena Škody Kodiaq RS v pětimístném provedení bude začínat na 1 189 900 Kč včetně DPH

  • Kompletní ceník automobilka zveřejní během listopadu

  • Srovnatelných aut v podobné cenové hladině na trhu mnoho není

Škoda Kodiaq RS je zatím nejrychlejší SUV v nabídce mladoboleslavské značky. Díky motoru 2.0 biTDI o výkonu 176 kW (240 k) nabízí zrychlení 0-100 km/h za rovných sedm sekund a nejvyšší rychlost 220 km/h. Sériově bude vybavena pohonem všech kol, sedmistupňovou převodovkou DSG i adaptivními tlumiči pérování. To všechno prozradila Škoda už včera spolu se zveřejněním prvních oficiálních fotografií. Dnes ale přidala také první oficiální informaci o ceně. Proto jsme se hned podívali, co se za podobné peníze nabízí u konkurence. Jak u škodovky vidíme docela často, opět našla na trhu místečko, kde se s mnoha přímými soupeři přetlačovat nebude.

Začít nemůžeme nikde jinde než u Volkswagenu.

Doporučená prodejní cena Škody Kodiaq RS v pětimístném provedení bude začínat na 1 189 900 Kč včetně DPH. Nejbližším příbuzným nové škodovky je Volkswagen Tiguan Allspace. Ten sice nemá přídomek RS, ale vyrábí se s naprosto shodným hnacím agregátem. V nejvyšším stupni výbavy Highline stojí 1 190 900 korun. Respektive stál by, kdyby se dal objednat. Stejně jako mnoho jiných automobilek má Volkswagen aktuálně omezenou nabídku motorizací kvůli složitějším homologacím dle nového cyklu WLTP. Je však jen otázka času, než se Tiguan Allspace 2.0 biTDI do nabídky vrátí. V nejvyšším stupni výbavy má standardně digitální přístrojový štít, bezklíčové odemykání nebo statické LED světlomety.

Samozřejmě se můžete uskromnit a koupit kratší, jinak ale v podstatě stejný „normální“ Tiguan. Verze 2.0 biTDI 4Motion Highline stojí 1 151 900 Kč.

U německých prémiových značek nepochodíme vůbec. Jejich modely jsou buď mnohem menší, mnohem dražší nebo nemají v nabídce diesel o výkonu přes 200 koní. O sedmi sedadlech nemluvě. Z některého z těchto důvodů nepřipadá v úvahu ani porovnání s Nissanem X-Trail, Mazdou CX-5 nebo Mitsubishi Outlander.

Nový Hyundai Santa Fe sportovní ambice nepředstírá ani vzhledem, ani marketingovou komunikací. Je to ale velké auto a v nejvyšším stupni výbavy Premium Luxury ho lze objednat s motorem 2.2 CRDi 147 kW (200 k), osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Za takové auto byste zaplatili 1 269 990 Kč. V sedmimístné provedení pak ještě o dvacet tisíc víc. Standardní výbava však obsahuje doslova všechno možné včetně odvětrávaných předních sedadel nebo head-up displeje.

Škoda Kodiaq vs. Hyundai Santa Fe: Zatopí korejská novinka českému bestselleru? Asi ne
Přečtěte si také:

Škoda Kodiaq vs. Hyundai Santa Fe: Zatopí korejská novinka českému bestselleru? Asi ne

Ford Edge se aktuálně objednat z výroby nedá. Dealeři doprodávají skladové zásoby dosavadního modelu a nové se ještě neprodává. Až ale přijde na trh, nabídne velmi podobné hnací ústrojí jako Škoda Kodiaq RS: biturbodiesel 2.0 EcoBlue o výkonu 175 kW (238 k), elektronicky řízený pohon všech kol a automat, v tomto případě osmistupňový. Edge je velké, nicméně výhradně pětimístné SUV. A také drahé. Dosavadní model s motorem 2.0 TDCi bi-turbo 154 kW s pohonem všech kol a manuální převodovkou koupíte za 1 219 900 Kč. Navíc ve výbavě ST-Line Top Edition s paketem sportovního vzhledu a  výbavou zahrnující adaptivní tempomat nebo adaptivní LED světlomety. Jenže oproti ceníkové ceně to je sleva 320 tisíc! Nový Edge biturbo bude určitě stát nejméně 1,5 milionu korun.

Hodně podobný případ je Jaguar F-pace 25d. Má biturbodiesel 2,0 l o výkonu 176 kW a zrychlení i maximálku jen o něco horší než Kodiaq RS (7,3 s, 217 km/h). Začíná však na 1 436 996 Kč. Stejný motor může mít také Land Rover Discovery Sport. Vyrábí se i jako sedmímístný. Ale zase ta cena. S motorizací SD4 stojí nejméně 1 347 093 Kč.Volvo XC60 lze koupit se 173kW dieselem, čtyřkolkou a automatem, ovšem za 1 420 900 korun.

Škoda Kodiaq RS je nejrychlejší 7místné SUV na Nürburgringu. Rekordní kolo zajela žena
Přečtěte si také:

Škoda Kodiaq RS je nejrychlejší 7místné SUV na Nürburgringu. Rekordní kolo zajela žena

Rychlé rozhlédnutí po trhu nám tedy potvrdilo, že přísně vzato je nová Škoda Kodiaq RS doslova bezkonkurenční. Na první pohled se zdá být drahá. Skutečností nicméně je, že s výjimkou příbuzného Volkswagenu nikdo jiný srovnatelné auto se srovnatelným pohonem za srovnatelné peníze nenabízí. Změnit by to mohl až další příbuzný, očekávaný Seat Tarraco.

Technické údaje Škoda Kodiaq RS
MOTOR
Konstrukce: vznětový čtyřválec, uložený vpředu napříč
Plnění: přeplňování dvojicí turbodmychadel
Zdvihový objem válců (cm3): 1968
Vrtání x zdvih (mm): 81,0 x 95,5
Kompresní poměr: 15,5 :1
Ventilový rozvod: DOHC, 4 ventily na válec
Nejvyšší výkon (kW/min-1) 176 / 4000
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 500 / 1750-2500
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková
Poháněná kola: všechna čtyři, mezinápravová spojka
JÍZDNÍ VÝKONY
Akcelerace 0-100 km/h (s): 6,9 (7,0 v sedmimístné verzi)
Nejvyšší rychlost (km/h): 221 (220 v sedmimístné verzi)
Spotřeba paliva město/mimo/kombinovaná (l/100 km): 7,4/5,8/6,4
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Délka (mm): 4699
Šířka bez zrcátek (mm): 1882
Výška (mm): 1685
Rozvor náprav (mm): 2790
Rozchod kol vpředu (mm): 1579
Rozchod kol vzadu (mm): 1567
Poloměr otáčení (m): 5,8
Provozní hmotnost bez řidiče (kg): 1805
Nejvyšší přípustná hmotnost (kg): 2460
Objem zavazadlového prostoru (l): 231/530/1945
Objem palivové nádrže (l): 60
PODVOZEK A PNEUMATIKY
Podvozek vpředu: vzpěry MacPherson
Podvozek vzadu: víceprvková náprava
Řízení: hřebenové s elektromechanickým posilovačem
Brzdy vpředu: ventilované kotouče
Brzdy vzadu: kotoučové
Standardní rozměr pneumatik vpředu: 235/45 R20
Standardní rozměr pneumatik vzadu: 235/45 R20
Lůďa Poža (neregistrovaný)
Super, za cenu přes milion korun dostanete RS SUV s dieslovým motorem s absencí nadstandartní výbavy? To jako vážně? Tohle už není k smíchu, nýbrž k pláči, nemyslíte? Díky, ale tohle bych nechtěl ani zadarmo, co vy?
Průša (neregistrovaný)
Přesně, škodovka jednoduše chce nesmyslné peníze za nic !! Nejhorší je, že v té standartní výbavě opravdu pomalu nic není. Za mě zbytečně vyhozený milion. Hrůza.
Roman N. (neregistrovaný)
No jako přez mega za něco co bude v základu ? Myslíte si ,že když auto půjde do full vybavy že se nedostane nad dvě ? Který normálně žijící člověk na to vezme ?
Lukáš Poolák (neregistrovaný)
No to je úplně absurdní však je to jen škodovka přece a ze všeho dělat RSa a všechno cenově natahovat ať si to v podstatě nikdo nemůže dovolit. Kord si neumím představit tu Full výbavu nebo když budou chtít hodně aby lidi sypali tak do toho ještě můžou dát L&K
Bohumil T. (neregistrovaný)
Nezačne škoda za chvíli vyrábět i užitkové vozy ve verzi RS? :D Ať si toho kodiaqa v RS provedení nechají.
Bohumil T. (neregistrovaný)
Nezačne škoda za chvíli vyrábět i užitkové vozy ve verzi RS? :D Ať si toho kodiaqa v RS provedení nechají.
  • Našli jste v článku chybu?